Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarist søker medspillere i vestfold


redshred

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 17 år gammel gitarist fra Åsgårdstrand (Mellom Tønsberg og Horten) som er på leting etter medspillere.

Enten om det er et band eller bare noen andre der ute som vil utvikle ferdighetene sine ved å spille sammen med andre.

Jeg vet ikke helt om jeg skal kalle meg nybegynner eller ikke, Jeg har ikke spilt i band før, men er veldig gira på å teste det ut!

Når det gjelder sjanger kan jeg være fleksibel, helst ute etter noe mellom rock og metal, siden det er det som inspirerer meg for det meste, men jeg er mest ute etter å få erfaring med å spille i band/med andre.

si ifra om du skulle være interessert, gjerne på pm, så snakkes vi^^

-Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg bor i Larvik(har bil, så kan komme meg bortover :P), og er egentlig veldig interessert i et band som spiller rock/metal. Er litt fleksibel der jeg også, men er ikke veldig flink på å spille ting som skal høres pent ut :P Jeg har spilt i 2 år selv, men vet ikke hvor mye skryt jeg skal legge i de 2 årene.. men det virker hvertfall interessant. Jeg har spilt litt i band før da jeg gikk på folkehøgskole, men ellers lite erfaring. Er 21 år, hvis det er viktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut:D

kjenner du noen andre som kunne vært interessert i å spille og?

hvis vi ble nok, kunne vi øvd på haugarock i Tønsberg eller noe lignende, jeg har bare hørt om det, men høres ut som en bra mulighet for å jamme, spessielt med tanke på at dette (utifra slik jeg har skjønt det) er egnet for musikere av den mindre erfarne typen

noen her med erfaring rundt dette med øvingslokaler for ungdom, eller kan fortelle litt om det?

Jeg burde visst mer om det, men Horten er Norges slum, så at det finnes noe slikt er helt nytt for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er jo noe i Horten, men har ikke undersøkt så nøye. Jeg vet det er muligheter i Kongegata i Larvik, hadde øvingsrom der tidligere i år som aldri ble brukt, så sa det opp til noen nye band som trengte.

Jeg vet ikke helt om jeg kjenner noen. Jeg har ei venninne i Horten som spiller litt bass, men hun har noe leddproblemer som kan gjøre det vanskelig. Kan godt høre med henne :P Jeg spiller også gitar forøvrig, men det skjønte du kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller gjerne i drop G#, jeg. Improvisasjonsevne og faktisk skills er ikke så veldig på topp, men. :P

Må i HVERTFALL øve på det å spille stående.. Lenge siden D:

Anyway... Jeg har forsåvidt ikke noe metalforsterker :P

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Trenger vel ikke noen egen forsterker til metal? Bare en vanlig med fuzz, tror jeg. Har en veldig god gitarist i klassen, han spiller i Tantara, hvis det sier deg noe. Er vant til å improv-jamme med han og ene pianisten i klassen.

Men hvilke taktarter kan du? Har du mulighet for å spille inn noe og sende til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god metalforsterker er å foretrekke, jo :P Den jeg har nå har ikke særlig mye gain. Kan sikkert fikse en distortion-pedal til den, da, men skal ikke garantere at det høres bra ut. Den kan kanskje holde mål til Opeth-type med overdrivepedalen jeg har, men er usikker :P

Jeg kan virkleig ikke teori, og teori bryr meg ikke. Jeg spiller på følelsen og det jeg hører. :P

Jeg har en tråd hvor jeg har spilt noe Opeth-greier, og litt forskjellig på Soundcloud, men jeg får litt drahjelp av backingtracket der.. :P

Har denne, da, som jeg er passe fornøyd med.. MEn som sagt, litt drahjelp lydmessig fra backingtracket.

http://www.youtube.com/watch?v=D7vXodbKgyw

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte å poste video, da :P

Jeg har ikke laga så mye selv.. Vært dårlig på sånt :\ Men stemte gitaren til C-standard og kom på noe greier nå.. Skal se om jeg får spilt inn, er bare det at jeg ikke ANER hva slags takt ting er i, så sliter alltid litt på å få det tight alene :P

Edit: Prøver å spille inn noe greier, men jeg får virkleig ikke til brukbar gitarlyd i Guitar Rig >-<

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøiemeien! dette har kommet et stykke siden sisst!:D

jeg er veldig interessert i å jamme noe hardt ja(:

du jamma med Tantara-gitaristen? høres ut som du kan ha litt erfaring da ja!

og synes det virka bra på den filmen din mortenolb!

for min del har jeg vært dårlig på å lære meg hele sanger (har prøvd å fokusere på å få rett teknikk osv. inn), men tror jeg kan lære stort sett alt (som ikke har sweeping, eller er FOR komplisert)innen vi evt. jammer... bare si hva dere vil jamme:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøiemeien! dette har kommet et stykke siden sisst!:D

jeg er veldig interessert i å jamme noe hardt ja(:

du jamma med Tantara-gitaristen? høres ut som du kan ha litt erfaring da ja!

og synes det virka bra på den filmen din mortenolb!

for min del har jeg vært dårlig på å lære meg hele sanger (har prøvd å fokusere på å få rett teknikk osv. inn), men tror jeg kan lære stort sett alt (som ikke har sweeping, eller er FOR komplisert)innen vi evt. jammer... bare si hva dere vil jamme:D

Han går i klassen min :D Har hatt mye samspill med han :P:D

Jeg liker veldig godt å komme til trommene mine, velge helt tilfeldig hvilken sang jeg vil spille til.

Men send meg ei liste med forslag og sanger du kan litt av, så tar vi det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.