Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En låt fra noen karer på Petrucci-forumet


aiwass

Anbefalte innlegg

http://www.undergrounduniverse.com/bands/4...ell.dimebag.mp3

En kanadisk keyboardist ved navn Ash på Petrucci-forumet lagde denne låten til minne om nylig avdøde Dimebag Darrell. To andre forum-medlemmer er også med: Chris Brooks, australsk gitarist av absolutt ypperste klasse (jeg har debutalbumet hans, 'The Master Plan' - definitivt å anbefale), og Robbert Hanenberg, en relativt ukjent, men like fullt glimrende nederlender hvis spesialitet er tapping.

Låten er veldig "jam"-aktig, og rekkefølgen på soloene er som følger:

Robbert Hanenberg (gitar)

Ash (piano, synth)

Chris Brooks (gitar)

La meg bare si: FY F***, DISSE GUTTA KAN SPILLE! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

All respekt, vanvittig bra spilt.....

Og det er vel tanken som teller i slike tilfeller.

Men: Det rokker ikke ved det faktum at dette ikke klarer å fange oppmerksommheten min.....Vanvittig kjedelig.

Men hver sin smak, all musikk er ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, der er mer.

Selv om du forstår det som skjer musikalsk sett, klarer du å skille mellom ulike teknikker på gitar? Blir du tatt på senga når en teknikk brukes til annet enn det folk flest forbinder med teknikken? Hvis ja, vekker det interessen din i det hele tatt?

Gitarmusikk er for gitarister, dere dølle "jeg må ha tykke strenger fordi jeg ikke eier finmotorikk" gutta kan holde dere til popmusikken deres. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, der er mer.  

Selv om du forstår det som skjer musikalsk sett, klarer du å skille mellom ulike teknikker på gitar? Blir du tatt på senga når en teknikk brukes til annet enn det folk flest forbinder med teknikken? Hvis ja, vekker det interessen din i det hele tatt?

Gitarmusikk er for gitarister, dere dølle "jeg må ha tykke strenger fordi jeg ikke eier finmotorikk" gutta kan holde dere til popmusikken deres. :P

Hehe, ja er svaret mitt på ditt første spørsmål.

Men du har sikkert rett. Hvis jeg hadde spilt gitar ville det garantert vært mer interresant å høre at ulike teknikker brukes på uvanlige steder.

I alle fall første gang jeg hørte låta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ få sagt at Peri er en habil gitarist i tillegg til bassist, fløytist og pianist. Så ikke klag på hans musikalske/instrumentaltekniske forståelse.

Sinnsykt fet låt da!!! Likte gitarsoloene, men synthsolo'n fenga meg ikke, kanskje ordi jeg sammenlikner ALLE synthsoloer jeg hører med Jens Johansson og Janne Warmen.

Men at gutta kan spelle, det er sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som derimot kan diskuteres er om evnen til å forstå faktisk har noe med evnen til å like å gjøre. Jeg kan foreksempel vedde begge kneskålene mine på at selv om Euph sikkert kan spille alle ACDClåtene med tilhørende soloer med bind for øynene og gitaren på ryggen, hvis han vil, så klarer han garantert ikke å få samme shwungen over sakene som bestefedrene selv. Er det da snakk om manglende forståelse, interesse, eller liker han det bare ikke?

Jeg tror alle kan spille de samme tonene som Vai,Hendrix,Morse, hvempokkersomhelst, men fåtallet får det vel til å høres BRA ut, selv om det låter LIKT. For det ER en forskjell.

Men det er klart, noen liker jo å vite nøyaktig hva det er de spiser, andre er fornøyd med at det smaker godt. Mennesker er forskjellige, og takk Gud for det, det hadde vært et forjævlig (musikk)miljø i verden hvis alle skulle vært enig med Euph i ett og alt.

Og så får dere ha en god jul, forbannade pessoarsleikere, jeg er stort sett glad i dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok .. synth soloen kan du få jævli billig av meg .. det sugde.. men mye fin gitar . talentløst back-spor da :) hehe ..

hadde gitarlyden til han siste gitaristen vært mer "fremme" i høytalerene hadde det vært jævli fettt... han var veldig vai inspirert .. fin vibrato.. bedre enn han første syns nå jeg ..

men det er jo forsåvidt ikke en låt , er jo bare soloer .

de har jammet til ære for dime ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.