Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalhjelp....


scurra

Anbefalte innlegg

Dette er fars lekestue så langt :) Noen hull i rekka som man kan se. Følgende spm......

Forslag til delay og reverb? Og hvor setter jeg en tuner?. Vet at det er vanlig å ha wah først i rekka, men Blackstone'n er ubufret og kan ikke ha noe mellom seg og gitaren. Den kan buffres, men da blir den mindre responsiv.

Mucho Taco på forhånd :o)

post-4682-0-56425600-1314545829_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuneren setter du bare i serie med vreng/overdrive mellom gitar og forsterker.

Angående Delay og reverb, så "må" du koble dem i F.X-loopen på ampen din.. Dvs, de går fra FX send >> pedaler >> FX Return, uten at de er koblet til gitaren.

Vet ikke med wahwah, men blackstone og VOXn kobler du slik du har nå og legger til tuneren der i samme slengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuneren setter du bare i serie med vreng/overdrive mellom gitar og forsterker.

Angående Delay og reverb, så "må" du koble dem i F.X-loopen på ampen din.. Dvs, de går fra FX send >> pedaler >> FX Return, uten at de er koblet til gitaren.

Vet ikke med wahwah, men blackstone og VOXn kobler du slik du har nå og legger til tuneren der i samme slengen ;)

Laney, ikke vox ;) , men takk for svar :) Hvorfor er det bedre å ha delay/verb i loop enn foran amp'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laney, ikke vox ;)

hehe, siktet til Satchuratoren.. Tenkte jeg skulle la være å skrive hele navnet, og skrive "Vox".. Men ble visst nødt til det likevel! :P

Angående tips til pedaler, har jeg ikke så mye greier på da jeg ikke bruker så mye pedaler.

Men hvis du oppgir ønsker av lyd og makspris så er det garantert mange som har forslag å komme med ;)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laney, ikke vox ;) , men takk for svar :) Hvorfor er det bedre å ha delay/verb i loop enn foran amp'n?

Hvis du kjører med en del vreng i pre-amp på forsterkeren låter det i regelen best om du har delay og reverb plassert etter denne vrengen. Akkurat som du ikke ville plassert reverb som første pedal i pedalrekka.

Vel, det er nå min erfaring, og ikke særlig mystisk med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Forslag til delay og reverb?

Nå får man en brukt PodXT for langt under tusenlappen, noen selges tom. med ekstra FX eller MOD packs.

Da får du alt mellom himmel og jord av effekter som passer bra i effektsløya (når du får amp med det) eller foran ampen inntil da.

(Det er enkelt å slå av preamp/amp, så den fungerer bare som effektmaskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.