Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Skurring" på E-strengen


Supernils2008

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er litt "out of line", men: Skru opp på forsterkeren, spill svakere på strengene. ;)

Etter hvert som jeg har blitt litt mindre nybegynner, så har jeg oppdaget at man kan få bedre kontroll ved lettere anslag på strengene. Alle gitarer har skurring på strengene om man slår dem an hardt nok.

Et annet triks kan være tykkere strenger (det finnes strengesett der det bare er de dype EAD-strengene som er tykkere enn normalsettene), noe som gjør at man må gi strengene mer spenn og dermed får de også mindre bevegelse når man slår dem an.

NB: ...med alle mulige forbehold, siden jeg ikke aner hvor hardt trådstarter slår an strengene. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp

Etter myyyye om og men har gitaren min endelig kommet i hus igjen.. Utrolig at det har tatt så lang tid!

Men har den blitt noe bedre? Ja, litt.. Men fremdeles sjenerende klirring/skurring.

Så er spørsmålet, gå tilbake til butikken og si "fix det!" en gang til, gå til en konkurrent og si "hvor mye koster det å fixe det?" eller gå til butikken og heve kjøpet? Her har jo butikken hatt to muligheter allerede til å ordne det..

Noen som har noen gode tanker å dele?

Hva har de gjort med gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man vært nedenom butikken og levert gitaren til justering..

Jeg tviler på at butikken gjorde noe som helst med den før fruen fikk den med seg ut av butikken.. Jeg fikk den i gave nå i sommer. En kompis har tilsvarende gitar som jeg har fått lov til å "tafse" litt på, så jeg ønsket meg en slik.

Men, hvis jeg tolker deg rett, en seriøs butikk burde "gått over" gitaren før den ble utlevert for å sikre at kunden er fornøyd?

Jeg spurte og fikk et "Kan ikke hjelpe deg med det dessverre".

Kan låne en gitar av svoger, men det er prinsippet...

Blir jo interessant å se hvor lang tid det tar å få justert den, og om jeg blir presentert med en regning på det..

Nope..

Verken gitar eller forsterker kom med original embalasje, følgedokumentasjon eller annet..

Er litt skeptisk, men det er jo kjøpt hos en velrenomert forhandler her i området, så man har jo tillit til at de skal kunne det de driver med, og ikke minst ha interesse av å beholde en kunde..

Takker for svar og vil oppdatere når jeg har noe mer...

Jeg gjetter på Jonnymusikk? Boikotter de helt jeg. Har så godt som bare dårlig erfaring derfra. Har kjøpt begge gitarene mine der, og har fått ekstremt dårlig service når det har vært noe feil, eller lignende. spesielt med tanke på justering av gitar osv. De forventer at alle kan alt, og ser på deg so "dum" hvis du ikke kan noe, og spør spørsmål.

EDIT: Leste ikke hele tråden.... Ljosland ja. kjenner de som jobber der. De kan ikke så veldig mye selv. Sender den opp til Notodden. Jeg betalte 700 kr + for en service på gitaren min der, og det var faktisk fortsatt litt strengeklirr osv. Gitarbutikkene i Drammen er ikke spesielt gode, og den som var bra (Kretz) er nå borte og lagt ned. Jeg går over til backstage på sandvika nå tror jeg.

Endret av metallhue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ting har tydeligvis skjedd, for jeg brukte utelukkende Jonny tidligere, og har kjøpt både gitar og bass der, og dro også dit når jeg skulle oppgradere ampen. Alltid fått god service, gratis justeringer og fine priser. Men klart, sist jeg var der var når jeg kjøpte bassgitaren min i 2006, så ting kan jo ha skjedd siden da, selv om jeg synes det virker rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en opplagt feil på gitaren - slik du beskriver det - må du bare forsøke å heve kjøpet, eller få en annen gitar.

Neste gang må du huske på at du ikke kjøper/tar med deg en gitar ut av en butikk før de har justert den slik at du blir fornøyd.

Som beskrevet tidligere - en viss strengebuss vil du oppleve på en stratocaster nesten uansett, spesielt med tynne strenger og harde anslag, men det er selvsagt en klar grense for hva som er akseptabelt i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ting har tydeligvis skjedd, for jeg brukte utelukkende Jonny tidligere, og har kjøpt både gitar og bass der, og dro også dit når jeg skulle oppgradere ampen. Alltid fått god service, gratis justeringer og fine priser. Men klart, sist jeg var der var når jeg kjøpte bassgitaren min i 2006, så ting kan jo ha skjedd siden da, selv om jeg synes det virker rart.

Var der sist i 2010 en gang tror jeg. Har fått generell dårlig behandling, de behandler meg som en liten drittunge som ikke kan en dritt. men det værste, er at pappa også har fått samme behandlinga når han har vært der. eplekjekke selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler Jonny trenger litt støtte her...

Jeg har kjøpt 1 gitar (Squier Vintage Mod 3tsb Strat) et Marshall stack og en Bogner Alchemist der, og fått upåklagelig service hver gang.

I tillegg har jeg fått quick fix på 2 gitarer som var kjøpt andre steder gratis hos Jonny. En SRV Strat og en Jimmie V strat.

Uansett om en bare titter eller kjøper er de alltid hyggelige og kunskapsrike.

Tilbake til topic. Min VM Strat klirret også litt, men det gjør ofte Strater. Squier eller ikke.

Fikk ordnet min så den kun klirret litt ved bends på b og e på 15 bånd. Og det er levlig men irriterende.

Jeg er i Hokksund om trådstarter ønsker å få litt hjelp eller bare jamme litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.