Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellige plekterbrett på Strat


Anbefalte innlegg

Det har etterhvert samlet seg opp endel forskjellige pickuper her i huset, og har funnet ut at jeg har gjort Squier straten min om til en 'test-gitar'.

Jeg har vært på en modellfly-sjappe og kjøpt kontakter, med ledninger på, og har satt inn to av disse i gitaren.

Den ene er til jacken, og den andre er til jording. Disse sitter altså fast i gitaren.

Så har jeg den andre enden av kontaktsettet fast på plekterbrettene.

Har 3 plekterbrett, så det er veldig lett å bytte til et annet, og lettvint å ta av for å prøve forskjellige pickuper, trenger altså ikke lodde noe for å ta av brettene.

Har ett s-s-s, ett h-s-s og ett h-s-h

s-s-s brettet har et sett med Fender Hot Noiseless

h-s-h har en GFS zebra i bridge, en original Squier sc i midten, og en Suhr SSV i neck

Og h-s-s brettet er foreløbig tomt...

Moro å eksperimentere litt, og det er utrolig forskjell i lyden på pickuper, det er sikkert! Suhr SSV i neck er favoritten så langt.

Kommer nok til å prøve med noen mini-switcher og push/pull potmeter for forskjellige koblinger.

Hvis noen har noen gode forslag til hva som kan gjøres, så kom med de!

Gitaren har også batterilomme montert, så den er klar for aktive pickuper også.

post-3965-0-54867600-1314486725_thumb.jp

post-3965-0-89655500-1314486734_thumb.jp

post-3965-0-33646500-1314486740_thumb.jp

post-3965-0-09404100-1314486752_thumb.jp

post-3965-0-43975800-1314486761_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg de tre plekterbrettene klar.... Morsomt prosjekt, og jeg er fremdeles overrasket over hvor forskjellig lyd det er i de forskjellige pickupene...

Og det skal ikke mye til før en gitar ser veldig 'plastikk' ut, rød strat, hvitt plekterbrett og røde deksler og knotter! Ser ikke bra ut!

DSC03318-800.jpg

De røde single coils er Seymour Duncan California '50s, neck og bridge coilene..

Og de står sammen med en Jacksom humbucker, originalt fra en Kelly. Med coilsplit.

Coilsplit switchen blir en humbucker killswitch i midtposisjon... Utilsiktet, men helt ok!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.