Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender CP Jaguar Special


kennygryt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Fender CP Jaguar Special (MIM) som jeg har et problem med.

Det virker som om brua lever sitt eget liv. Etter en times spilling, så har brua sunket og jeg må stille den opp igjen.. Er det noe jeg kan gjøre med brua for at den skal sitte på plass? En mulig mcgyver-løsning? eller må jeg kjøpe ny bru?

Har lest at man kan skifte ut til Mustang-bru, men dette blir litt stress når den er breiere enn hva som står på MIM Jaguaren..

Hjelp! På forhånd, takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Jazzmaster Classic Player, som har samme bru som du har, og jeg har ikke opplevd dette problemet.

Brua er som på din gitar en Adjusto-Matic, samme som som tune-o-matic som brukes på f.eks. Gibsom Les Paul.

Eneste grunn til å bytte bru til Mustang bru er hvis du har en amerikansk eller japansk modell, de har den gamle typen jazzmaster bru som er håpløs.

Høres veldig merkelig ut at brua synker, det kan hende at metall-gjengene-"dingsen" som sitter i gitaren ikke er presset helt ned.

Skruene som justerer høyden på brua klarer ikke å bevege seg selv når strengene sitter på.

Er gitaren helt ny?

Velkommen til forumet! :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Loztboy :)

Kjøpte gitaren hos tre'45 i Tr.heim i fjor sommer. Da jeg kjøpte gitaren var den helt perfekt satt opp, og alt funka som det skulle.

Etter noen måneder så begynte brua å leve sitt eget liv.. Går skole i Kristiansund og må pendle hjem nesten hver helg, og da er gitaren selvfølgelig med på slep. Behandler gitaren fint under spilling og frakting, så det skal egentlig ikke ha noe med saken å gjøre.

Har fått en del hjelp hos Vintage Gitar i Kristiansund (Skifting av pickupper og cap på potmeter). Tok med meg gitaren dit for å spørre om de visste noe om brua på jaguaren. De brukte en type lim som ikke styrtner men gjør gjengene "treigere", det funka heller ikke.. Så nå er jeg ikke peiling lenger.. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis skruene sitter fast og brua fortsatt synker er det enten studsene som sitter i gitaren som ikke er trykka/slått helt inn, eller at gjengene er defekte så den hopper over gjenger.

Hvis ikke det er tilfelle må du nesten prøve å bytte brua.

Jeg har bestillt meg en roller bridge til min JM CP fra GFS, jeg kan rapportere tilbake når jeg får den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.