Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

phantom mating til en mic som ikke trenger det.


Loztboy

Anbefalte innlegg

Vi skal spille inn litt trommer i helga.

Vi har en Fostex hardiskrecorder som kan ta opp fire spor samtidig.

Den har mulighet for fantom-mating, noe to av mikkene vi skal bruke trenger, de to andre trenger ikke mating.

Mikseren har mulighet for å mate alle eller ingen kanaler.

De to mikkene som ikke trenger mating vil da også bli mata.

Har dette noe å si? kan det skade mikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent så er det ingen dynamiske mikrofoner som tar skade av fantom-mating. Eneste er at man kan oppleve at på f.eks SM58 vil det bli ledet strøm frem i grillen på mikrofonen og den som synger kan få støt. Er ikke snakk om noe voldsomme greier, men er gjerne litt ubehagelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vanlige dynamiske mikker som selges har isolasjonstrafo som blokkerer fantommatingen. Det gjelder for eksempel 57 og 58.

Noen velger å modde mikkene sine, ved å fjerne denne trafoen. Det trenger ikke være heldig for mikk eller bord, hvis man kjører med fantommating.

Hvis du får strøm av grillen på en 58 har du jordfeil eller manglende jording. Det er ikke fantommatingens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, server oss gjerne historien bak det der :D

Vel.. er på lydjobb, jobber med et digitalbord jeg har lite erfaring med, er trøtt, vil ha noe musikk til riggingen, kobler i minijack til dobbel xlr - kabelen min og vips - dødsvrengt drittlyd ut av svidd lydkort

Var ikke sååå obs på det heller, for macbook pro-en min tåler det fint. Den bare skrur seg av når den får phantom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.