Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Maestro Brassmaster


Anbefalte innlegg

Laga denne nå, med kit i fra generalguitargadgets. Monterte det inn i en JJ-type boks. Det skal gå på håret inn i en BB boks, men jeg liker å ha litt plass å jobbe på og jeg fikk plass til en fin batteriboks også :)

Har ikke mulighet for ta opp noen lydklipp, men dette er en av de mer ekstreme boksene jeg har vært borti. Den har 3 potmetere: Volum for cleanlyd, volum for vrenglyd, og vreng (denne starter på normal vreng og går opp til sinnsyk), 2 brytere: En low/high byter (bright switch) og en som velger mellom 2 typer vreng.

Fant et par klipp på tuben, en med gitar og en med bass:

http://www.youtube.com/watch?v=_qUqm18E52Q&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5PrgyyTcnDo&feature=related

Tok noen bilder av innsiden av boksen min:

DSC00425.JPG

DSC00428.JPG

Det er et stort printkort, masse deler og mye kabling til å være en pedal, men absolutt et morsomt bygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for den, la litt flid i kabelspagettien på denne :)

Denne er egentlig laget for å få ei børse med strenger til å høres ut som blås (brass). Har vel kanskje såvidt sneiet innom en eller annen innstilling hvor den høres mer synth-aktig ut, men generelt sett er det værstingfuzz som er greia her. Den låter forøvrig best på bassgitar. Testa først endel på gitar, men når jeg plugga i bassen så falt liksom lyden på plass. På moderate settinger minner den om en grom bassfuzz, og så kan du skru deg derfra til helt sinnsyk lyd. Morsom stoner/sludge/noise/far-out sak dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.