Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teodor Tuff igjen!


Audun

Anbefalte innlegg

Reklamerer igjen for mine gode venner i Teodor Tuff. Ny plate er på trappene i løpet av høsten, og det blir spennende! Siden forrige utgivelse, har bandet skiftet ut tre medlemmer. Christer og Rayner Harøy fra Divided Multitude har overtatt henholdsvis gitar og bass, mens Terje Harøy er ny vokalist. Verdt å merke seg i teaseren under, er også et par prominente metalgitarister som gjester plata.

Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende. Høres jo bra ut, men kanskje et helt annet band?

Imageskiftet fra "gubbesveiser" og dress med matchende slips til metal er jo ikke til å overse.. :)

Totalt sett, veldig bra, og inspirende at gamle kaller kan kose seg. Hva er bakgrunnen for utskiftingen av medlemmer?

For å være helt ærlig skjønner jeg hvorfor man skiftet ut vokalisten. Det skjer noe med stemmen når man runder femti, og siden jeg har gjort det, gruer jeg meg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er i bunn og grunn et helt annet band.

Bakgrunnen for utskiftningene er såpass innviklet og personlige at jeg ikke ønsker å gå i detalj på hva som har skjedd og hvorfor.

Utgangspunktet for Teodor Tuff var jo en gjeng karer som på slutten av '70 - begynnelsen av '80 hadde et band som kalte seg Hitway. De herjet Fosen og midtnorge, men de kom seg aldri til å spille inn noen plate, dengang. Knut Lysklætt gikk videre til bandet Storm (via Foxy) som ga ut en plate - 'Stille Før Stormen' i '81. Tilårskomne trøndere husker kanskje dem. http://nb-no.facebook.com/pages/STORM/47692222243?v=info

Uansett. Nevnte Lysklætt har etterhvert gjort det rimelig greit forretningsmessig, og ønsket å samle gamlegutta for å spille inn plate på hans bekostning. Videoen du poster, er som de fleste skjønner, fra den plata.

Forskjellige faktorer gjorde derimot at tre av medlemmene ikke ønsket å være med på neste plateprosjekt, og de ble da erstattet med de tre som er nevnt i første post. I og med at C. Harøy står bak mye av det Divided Multitude produserer, og bror R. Harøy er sterkt delaktig i arrangeringen av Multitude materialet, blir uttrykket naturlig nok, mer metal-orientert, selv om Lysklætt fortsatt har skrevet de fleste (om ikke alle?) låtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo derfor jeg følger med også. Kjenner i tillegg alle både tidligere og nåværende medlemmer veldig godt, spiller i band sammen med nåværende trommis og forhenværende bassist i tillegg til at jeg har spilt med nåværende bassist osv. også, så det gjør det jo ekstra morsomt. :) Artig når lokale helter utfolder seg vettu! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte førsteplata veldig godt i og med at jeg er fryktelig glad i 70-talls rock ala Purple, Zeppelin etc. Hører ut fra det nye lydklippet at Tuff går i en helt annen retning, og det er jo helt greit så lenge det er det de ønsker selv, men jeg må bare innrømme at jeg ramla av lasset her nå.... <_< Høres litt for 80-talls prog ut for meg, men det er jo mange som elsker det også :) Uansett er det skikkelig gøy at et Fosen band markerer seg på denne måten. Thumbs up :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det blir en fet plate - og med noen interesante gjesteopptredner, men jeg er nesten usikker på om jeg synes de burde ha kommet opp med ett nytt bandnavn... men det er jo ikke opp til meg :D Gleder meg uansett til å sjekke den ut når den kommer jeg.

edit: om du snakker med dem kan du jo kanskje hinte frempå om at en oppdatering av hjemmesidene kanskje hadde vært på sin plass ;)

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det blir en fet plate - og med noen interesante gjesteopptredner, men jeg er nesten usikker på om jeg synes de burde ha kommet opp med ett nytt bandnavn... men det er jo ikke opp til meg :D Gleder meg uansett til å sjekke den ut når den kommer jeg.

edit: om du snakker med dem kan du jo kanskje hinte frempå om at en oppdatering av hjemmesidene kanskje hadde vært på sin plass ;)

Ikke bare kanskje! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.