Web Analytics
Jump to content

Ac? Dc?

hennyman

Recommended Posts

• 2 weeks later...

På en Joyo delay ser det ut til å være dødelig... :(

En kamerat av meg lånte med seg hjem pedal med original adapter,og klarte altså å likevel drepe min fantastiske Sweetsound Mojo-vibe med en cheap cheap CHEAP Claes Ohlson multi-adapter,goddammit !! :(

Stod til&med tydlig i esken til produktet at garanti ikke gjelder ved bruk/ødeleggelse av uoriginal adapter.

Det er en grunn til at enkelte kretser skal ha DC, og andre skal ha AC.

Hold dere til det som står i bruksanvisningen/bak på pedalen.

Det er så ufattelig stor forskjell på AC og DC at om en pedal ikke tar skade, så vil den likevel ikke virke som den skal, ettersom enkelte komponenter håndterer disse forskjellig. Kondensatoren er et god eksampel..

Delay..? Jeg er redd den fort kan være toast... Du må gjerne sende den ned til meg i Tønsberg, ser på den free-of-charge for deg. Men ikke ha store forhåninger, siste delaypedalen jeg fikk tilsendt var det dessverre null håp for (Boss).. Men verd et forsøk, i værste fall koster det deg porto`n..

Send en PM om du trenger hjelp...

Heisann. Jeg tar å rapper den tråden her jeg, siden jeg lurer på noe av det samme.

Jeg har ganske nylig kjøpt meg en en BOSS RC-30 Loop pedal som allerede har begynt begynt å slarke. Noen av funksjonene har sluttet og virke. Og dette er nok på grunn av problemstillingen trådstarteren adresserte. Jeg visste ikke før intil nylig forskjellen på AC og DC og at hvilken merke adapter du bruker spiller noen rolle for hvordan produktet virker.

Når jeg fikk pedalen så bare prøvde jeg alle adapterene jeg hadde til jeg fant en som som funket på. Allerede der så var det noen rariteter. Jeg måtte skru av og på strømmen mange ganger før lysene på pedalen kom på og virket. Jeg tenker nå at grunnen til dette var at jeg hadde inni en del feile adaptere før, og at den har tatt skade av det.. ?

Det står i bruksanvisningen at adapteret MÅ være av type BOSS PSA. Er dette tilfelle? Vil pedalen funke skikkelig om jeg får tak i den? Eller er skaden allerede skjedd?

Greia er at jeg ikke veit om det skal være en AC eller en DC adapter, eller i det hele tatt om det er to forskjellige ting? For bruksanvisningen fremstår for meg som veldig tvetydig

Det står "DC in jack" ,men at det skal være et AC adapter? :S

PS. Det adapteret som står inni pedalen nå er står det AC på.