Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Litt skjemahjelp til simpel switchpedal


Anbefalte innlegg

Ok - har prøvd å lage en liten tegning over hva jeg ser for meg.

En pedal med 6 jack-innganger (A-F), en 4PDT switch, inntak for 9v og en led - thats all!!!

Men hvordan skal jeg lodde dette sammen?

Her er funksjonaliteten jeg ser for meg. Oppererer med switching mellom funksjon 1 og funksjon 2.

Funksjon 1:

Signalet kommer fra gitaren til jack A - ut til volumpedal på jack B - tilbake fra volumpedal til jack C og så ut til amp fra jack D.

Ingen forbindelse mellom jack E og jack F

Ingen lys i led

Funksjon 2:

Signal kommer fra gitaren jack A - og ut til amp jack D (bypass)

Samtidig åpnes det for signal fra jack E og til jack F (dette er expressionpedal signal - og har ingenting med selve gitarsignalet å gjøre)

Lys i led

Tegn og forklar på tegningen min - eller lag ny om det blir riktigere :)

x-controll.jpg

Tenkte da en slik switch:

1193_0.jpg

Om noen lurer på hva dette er - så har jeg (snart) da en Boss FV-500H volumpedal som også har uttak for expressionpedal - og jeg vil da kunne velge om denne skal fungere som volum eller expressionpedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9V bare til LED?

hvis ja, så bør du ha en liten resistor ala 500ohm(?) så ikke du svir LEDn ;)

Skal se på greiene ikveld, må bare få flyttet og bært litt ting først.. :P

9v var tenkt bare til led ja. Så der har jeg fått ett veldig godt råd allerede :) Takker og bukker - og venter spent på resten. Lurer også fælt på om jeg får skvisa allt dette inn i en "miniboks" som den Loztboy bruker til CrackBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått deg riktig, så vil du kunne veksle mellom volum- og exp-pedal?

Her kommer mitt første forslag, mitt andre forslag er det Telemann kom meg i forkjøpet med.

post-135-0-26631400-1314022278_thumb.png

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Men så er vel exp TRS, altså stereojack?

Tusen takk for skjema!

På denne siden sies det at exp pedal for M9 kun trenger en monokabel: http://line6.com/support/thread/64706

Og på denne siden sies det at Boss pedalen kan brukes med M9: http://www.talkbass.com/forum/f36/m13-m9-users-what-expression-pedal-do-you-use-696941/

Men om jeg er skikkelig uheldig (noe jeg av og til er) så får jeg ikke dette til å funke sammen :P

Må i alle fall teste før jeg begynner å lage denne boksen.

- - - - -

Edit 1: Check out the Boss FV-550 H. Just passed one on to my buddy and it works FLAWLESSLY! Use a 1/4" TRS - TRS cable using the Expression out on the pedal and BINGO! (her)

Edit 2: Mission Engenering (som nok vet hva de snakker om) sier at Line6 produktene bruker TS (mono) kabel

Tror bare jeg får teste når jeg får volumepedalen. Den er bestillt. I verste fall kan jeg jo bare modde expression utgangen på denne til å bruke riktig jack inntak - og om nødvendig skifte pot.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.