Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

I Want To See The Bright Lights Tonight


Sofus Antabus

Anbefalte innlegg

Etter et raid på Platekompaniet i dag kom jeg hjem med ei plate jeg har siklet på ganske lenge nå; I Want To See The Bright Lights Tonight med Richard & Linda Thompson. For de med ekstremt sær musikksmak kan kanskje Richard Thompson gjenkjennes som sologitaristen i Fairport Convention.

Er nedtonet folk/rock med et veldig særpreget lydbilde, er helt i hundre her over min "nyoppdagelse" (hadde hørt et par låter i forveien, men ante ikke at plata kunne være så bra som den er!). Har nå hørt litt over halvveis av denne plata, og tror den er noe av det beste jeg har hørt på lenge!

Bør sjekkes ut av alle her som er borti folk-rock/singer-songwritere, eller vil sjekke ut noe annet enn gitarrunk for en gangs skyld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, at Fairport er sært er kanskje en liten overdrivelse fra min side (som sitter her i Fairport-skjorte), men er vel ikke det største her på forumet heller. ;)

Særpreget lydbilde: Richard Thompson har en gitarstil som er ulik de fleste andre jeg har hørt, og oppå det kommer et veldig variert lydbilde, alt fra nakent og sårt til rimelig folky og happy. RT har hatt med seg en mann på squeezebox (musettetrekkspill eller noe lignende?) i mange år, og på noen sanger kommer attpåtil middelalderinstrumenter (krummhorn) inn, til sammen tror jeg det gjør en av de beste platene jeg har kjøpt på lenge.

*overlykkelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.