Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Epiphone ES335, Made in Japan


Byljer

Anbefalte innlegg

Bedre enn Gibson USA?

Er Chrystler bedre enn Toyota? La meg si det sånn, denne har jeg hatt lenge nå og gjorde en solid innsats for å få den tilbake når jeg av en eller annen idiotisk grunn valgte å selge den for noen år siden. I samme tidsrom har det gått 10-12 Gibsons mellom hendene mine bla 2 Es335. Bedre? nja... Den passer ihvertfall meg godt.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Chrystler bedre enn Toyota? La meg si det sånn, denne har jeg hatt lenge nå og gjorde en solid innsats for å få den tilbake når jeg av en eller annen idiotisk grunn valgte å selge den for noen år siden. I samme tidsrom har det gått 10-12 Gibsons mellom hendene mine bla 2 Es335. Bedre? nja... Den passer ihvertfall meg godt.

Er litt enig med deg der. Forskjellene ligger stort sett i elektronikk og delvis hardware, samt lakktype. Treverket tror jeg nok holder sånn nogenlunde samme kvalitet, og håndverket til japaneserne er det absolutt ingenting å utsette på. For å si det sånn, den eneste grunnen til at jeg igjen har en Gibson Les Paul USA i hus er at jeg fant en 2001 modell til salgs for kr. 8000,- (og selger inkluderte service til kr. 1600,- i prisen!!!). Skulle jeg igjen ha en Gibson måtte det bli fra før 2004. Tror nedturen startet omkring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Velkommen til 335-klubben! Verdens vakreste instrument.

Vil gjerne også søke medlemskap i den der 335-klubben :)

Har 2 stk sjøl:

1 stk original ES-335 (Gibson, midt på 80-tallet) for pent hjemme & studio bruk.

1 stk Epi 335 (Korea-vare, sent 90-tall) for 'on the road'.

Hvor mange medlemmer er vi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.