Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heihei! har en ny fersk her!


Per

Anbefalte innlegg

Hei jeg ha en fersk gitarist, eller han har spilt endel akustisk og litt beatles og sånn, men jeg må gi ham noen rocke sanger som han kan lære! Noen som veit noen ikke så veldig vanskelige men lærerike sanger?

Svar ønskes fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC/DC - Back in Black

AC/DC - TNT

Beatles - Alt du kommer over :D

Bon Jovi - De mest opplagde hit'en (It's My Life, Livin' On A Prayer etc.)

Bon Jovi - Rockin' In The Free World (Synes deres versjon er mye bedre en Young's)

Toto - Alt du kommer over som du synes er spennende. Soloene er kanskje litt pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bon Jovi - Rockin' In The Free World (Synes deres versjon er mye bedre en Young's)

Den beste versjonen må vel være den som ble spilt live på MTV Music Award et eller annet år, med Pearl Jam og Neil Young :mrgreen:

For å svare på innlegget, så lærte jeg meg gitar ved å spille Guns N Roses, Metallica, Nirvana, Pearl Jam etc. låter.. Det funker kanskje å lære å spille sanger av de bandene enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han Stairway to heaven eller nothing else matters. Men lær han alt du kan om stykket, hvilke korder som er brukt, og hvorfor det er de kordene, hva slags teknikk han skal bruke, hvem skalaer som er brukt i soloer osv.. Med andre ord, ttyn ut alt du kan av hvert enkelt stykke. på den måten vil han få mye raskere fremgang. (Nå vet jo ikke jeg om det er eleven din eller bare en kompis da;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.