Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

XLR-kabler. trenger svar raskt!


Anbefalte innlegg

Hei, trenger 4 xlr kabler som skal gå fra trommemikker til mixebord, så trenger jeg 2 xlr kabler til som skal fra mixern til lydkortet. Hva lønner seg? Lønner det seg å kjøpe 2 enkelt kabler som går fra mix til lydkort + en sånn svær knute med mange (http://4sound.no/itempg.aspx?id=23057&artno=267173), eller bare kjøpe 6 enkelte. (Som dette http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=68&subgid=69&wwwalias=riff&pid=17358)

Hvis jeg kjøper ''sånn svær knute'' Så blir det vel litt vanskelig i og med at jeg må splitte dem ganske mye i enden ettersom jeg skal ha en mik på stortromme, skarp, tom, overhead osv... Og er det mulig å splitte den mer enn man ser på bildet?

Skal innover til hovedstaden i dag og handle mixer og kabinett, så da tenkte jeg kanskje at det var like greit å stikke innom 4sound eller Riff og kjøpe med xlr kabler i tillegg.

Andre ting som lønner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom mikker og mikser bruker du enkeltkabler. Ferdig med det.

Du trenger mye slakk for å strekke kabler til de forskjellige trommene og til overhead. En sånn multikabel brukes til andre ting, for eksempel mellom lydkort, mikser, patchepanel og liknende.

Under 15.000kr er det etter min mening Soundcraft som lager de beste mixerene. Vanvittig gode preamps i forhold til kostnaden!

Er ikke Mackie Onyx en ting å tenke på hvis en skal ha mikser i den prisklassen? Går vel for å være bra preamper til prisen. De kommer også med innebygget firewire lydkort, så de burde funke fint til å tracke trommer.

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange værre valg enn Mackie Onyx der ute. Støysvake og rimelige, så ikkje noe bomkjøp med dem, men en Onyx 1220i kan ikke måle seg med Soundcraft Spirit M8. Mer headroom, mindre støy og MYE mer responsiv EQ (viktig poeng på trommer). Prisen er ca lik også, så et bedre valg i min bok. Evt M12 hvis man vil ha flere kanaler, koster nesten det samme. Soundcraft har flere serier også, både rimeligere og dyrere, men Spirit gir mest bang for the buck rundt 10k.

Edit: skrivefeil

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Da blir det enkelt-kabler.

Blir en veldig enkel mixer også. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29951114 .

Siden ingen andre i bandet gidder å delta i å spleise, må det bli så enkelt og billig som mulig. Lite med effekter på den, men det får heller oppgraderes senere.

Bomma litt på prisklassen der. Litt vanskelig å stille virkelig god lyd på de behringer-preampene, men du kommer et godt stykke med god mikrofonplassering. Du kan jo som sagt bare oppgradere mixer senere. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.