Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rocktron Replifex Tri-Stereo Chorus


woksin

Anbefalte innlegg

Tror HRI er mer forumet for det :)

Jeg får Luke-type lyder I Axe II`n min men den har mange delay linjer (Multitap) noe som er litt av nøkkelen hvis du tenker på mer klassisk Toto.

For å få noe tilnærmet Tri Stereo trenger du mer enn Replifex siden den har en veldig enkel chorus.

Du kan jo kjøpe en billig Intelifex til å bruke sammen med den, den har 8 stemmers Chorus som låter fint.

Han bruker ikke så mye effekter nå lenger.

Husker ikke hvor avansert delay`n i Replifex var (Mange år siden jeg har brukt en)

Men som sagt sjekk HRI.

Vet det har vært diskusjoner med eksakte delaytider, fremgangsmetoder osv får å få Lukatherlyden.

Han selv er jo medlem av det forumet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope men hvis du bytter den med en TC1210, en Eventide H3000 og to PCM70er kommer du ganske nære. Tror ikke Luke brukte TSC så himla mye, han skiftet ganske tidlig til TC1210. Ellers så er det en italiensk dude på HRI som har laget en TSC + pitch preset til H8000......

Men "den" chorus lyden er mer en kombinasjon av chorus fra en TSC eller 1210 hvor ene siden mates inn i en SPX90 eller H3000 som kjører micro pitch enn bare ren chorus. Husker ikke i farten om Replifex klarer micro pitching.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt sjekk HRI.

Vet det har vært diskusjoner med eksakte delaytider, fremgangsmetoder osv får å få Lukatherlyden.

Han selv er jo medlem av det forumet også :)

Det ligger en post fra Marsa under Gluke's Corner på HRI som heter Pan and circular delay som forklarer delay programmene på de to PCM70ene til Luke.

Ok, føkk it here's the link:

Luke's delay

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det å bruke intellifexen med replifexen? Jeg trenger replifexen egentlig bare til Hush, Compressor og Amp Channel switching. Og hadde det da funket bra med en Intellifex ved siden av til Chorus, delay og reverb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope men hvis du bytter den med en TC1210, en Eventide H3000 og to PCM70er kommer du ganske nære. Tror ikke Luke brukte TSC så himla mye, han skiftet ganske tidlig til TC1210. Ellers så er det en italiensk dude på HRI som har laget en TSC + pitch preset til H8000......

Men "den" chorus lyden er mer en kombinasjon av chorus fra en TSC eller 1210 hvor ene siden mates inn i en SPX90 eller H3000 som kjører micro pitch enn bare ren chorus. Husker ikke i farten om Replifex klarer micro pitching.

Hvordan funker det å bruke intellifexen med replifexen? Jeg trenger replifexen egentlig bare til Hush, Compressor og Amp Channel switching. Og hadde det da funket bra med en Intellifex ved siden av til Chorus, delay og reverb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tja, nei. Kommer helt an på om du vil ha noe som låter på en måte som eller noe som låter akkurat likt som. Du kan hive på litt chorus, delay og reverb i replifexen og så låter litt som Luke. En 1210 + micro pitch shifting låter akkurat som Luke. Tror ikke en Intellifex sammen med Replifexen vil gjøre så store forskjellen. Da kan du like gjerne bruke Replifexen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.