Web Analytics
Jump to content

Vokalist søker å starte (eller evt joine) rock/poprock bandprosjekt i Bergen.

Cilver

Recommended Posts

Heisann folkens!

Har gått rundt med en drøm om å starte et band med fokus på rock/poprock ei god stund nå, og tenkte endelig å gjøre noe med det.

Er en 27-årig mannlig student i Bergen og synger ganske bra om jeg får si det selv. Stemmemessig ligger jeg vel i et baritonleie. Eksempler på sanger som ligger innenfor stemmeregisteret kan være feks Incubus - Pardon Me, Michael Hedges - Follow Through, Phantom of the Opera - Music of the Night. Har hatt noe sangundervisning for noen år siden, men ikke vært frontvokalist i et permanent band før, kun hatt midlertidige roller.

Har tidligere spilt trommer i et band som heter Green Light, GO! (www.myspace.com/ilovegreenlightgo), men dette bandet har nå vært i pausemodus i 1 år og er vel mer eller mindre dødt dessverre, og jeg kunne tenkt meg å synge.

Sjangermessig liker jeg melodiøsitet i musikken. Inspirasjonskilder er Incubus (1999-2004), Lifehouse, Shinedown, Alter Bridge, John Mayer (tidligere plater), Muse, A Perfect Circle, Dishwalla, Foo Fighters, Finger Eleven, The Alexandria Quartet +++ You get the drift liksom.

Oppsettsmessig ser jeg foreløpig for meg et 4-5 piece band med vokal, et par gitarer, bassist, trommis, (kanskje piano/synth eller noe slikt?) og en til eller flere som er villige og kapable til å kore/synge.

Jeg kan til nøds selv traktere rytmegitar, men ønsker faktisk helst å kun fokusere på sangrollen.

Er du en noenlunde habil musiker som synes dette kunne hørtes interessant ut, så ta kontakt enten her på forumet eller telefon, også finner vi ut et par datoer for noen jam sessions og ser om dette kan bli noe av! :)

Erling Aadland (tlf 92467121 eller her på forumet)

PS: Har du et band som trenger en vokalist så ta gjerne også kontakt.

EDIT: Kan forresten trolig stille med gratis øvingslokale med trommesett, PA, Crate VTX212, bassamp, mic'er, og kanskje en gitar-amp til.

Edited by Cilver

Hehe, det var vel ikke hovedintensjonen, men kunne kanskje vært morro som et sideprosjekt? Så kan vi se hva som kommer utav det?

Jeg kan ihvertfall møte opp og se hvordan det fungerer hvis vi får noe i gang. Skader definitivt ikke å prøve liksom ;)

Send meg ei mld hvis du er gira på å finne på noe i Bergen!