Web Analytics
Jump to content

Hjelp til å reparere gitarkasse

Recommended Posts

Trenger forslag til å reparere håndtaket til en gitarkasse. Det ene festet til håndtaket har brukket, i tillegg til å ha løsnet en skrue. Bildene håper jeg snakker for seg selv.

2011-08-11 16.42.07.jpg

2011-08-11 16.42.28.jpg

2011-08-11 16.42.42.jpg

Bilde av skruen som har løsnet.

2011-08-11 16.43.23.jpg

Alle forslag mottas med takk. Jeg vil helst bruke så lite penger som mulig på reparasjonen, men kan fint bruke litt penger på småting. Kassen brukes mest til oppbevaring, men jeg ønsker å kunne bruke håndtaket de gangene jeg trenger å flytte kassen. Det eneste jeg har tenkt på selv er superlim, men jeg vet ikke om det vil holde?

Edited by Mortius

Om du er litt handy så ville jeg bare laget et nytt feste til håndtaket. En liten bit aluminium,skrujern og en drill kommer du langt med :)

Kunne jo også migget over bruddet om du har tilgang til sånt , og deise i en litt større skrue.

Nytt håndtak kunne selvfølgelig være ne mulighet, men hva slags skruer og verktøy trenger jeg da for å feste det nye håndtaket? Jeg tror jeg heller kjøper et håndtak enn å lage et nytt ett selv, forøvrig.

Edit: Og kassa buer der håndtaket er festet, forresten.

Edited by Mortius

Tenkte ikke over at kassen var bøyd der håndtaket var festet, så da er det ikke sikkert at håndtaket jeg linket til er noe særlig nei...

Men det er vel ikke umulig å finne noe lignende med bøyde braketter et sted der ute på nettet. ;)