Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste kabinett til max 4k


Anbefalte innlegg

Heisann!

Selger nå den gamle ampen min (og kab) for 4000 til neste uke, og etter å ha brukt en stor slump av konfirmasjonspenger på et stk. Marshall AFD 100 topp, er det på tide å også finne et passende kabinett til nykommeren. Spørsmålet er hva? Er det rett og slett bare et enkelt 1960A kabinett som er det beste, eller er det bedre å gå for noe annet? Som sagt så ligger budsjettet på 4000, så fyr løs!

Edit:

4x12 er det jeg ser etter

Er mer enn gjerne åpen for brukt oxo

Endret av ChristofferD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje litt ann på musikken du hovedsaklig spiller. Nå har jeg ikke testet noe særlig forskjellig, men hadde personlig gått for 1960. Og er forsåvidt ett av få som skal være mulig å få tak i brukt til en overkommelig pris. Spiller selv på dette, mye sammen med et kab med v30 elementer, og synes det er en bra kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kabinettet i signaturen min? :P

Strekker du deg til budsjettet hans da?:P

Jeg kjøpte et Harley Benton 2x12 kabinett, fra Thomann i tyskland, kostet 1500kr elns, kom fram etter et par dager, og kostet kun 200kr i frakt.

Det har vist seg at kabinettet mitt høres ganske mye mere bøst ut enn andre 4x12 kabinett som den har stått ved siden av. Så det er jo en tanke:P Mindre og drasse på også indeed, tho det ser fetere ut med 4x12. Men hvis du får dette kabinettet i 4x12, så anbefaler jeg det! :D

Dette er da Celestion 60w Vintage 30 speakere og er tighte som F!

Legger til: Kabinettet spiller av en SYKT klar lyd. Var just i et studio og spilte inn med bandet, han som driver der er signa hos metalblade og brukte noe kabinett som han har spytta en del penger i. Mitt kabinett hadde way klarere lyd så vi brukte det rett og slett.

Så jeg er stolt av det kjøpet!

Edit: Joda! sjekk her! (http://www.thomann.de/se/harley_benton_g412a_vintage.htm)

Det koster faen meg under 3000kr norske, og seriøst. Det er bøøøøøøst! Ser ingen grunn til at noen andre kabinetter skulle vært bedre, med disse speakerne på innsiden.

Endret av RydEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekker du deg til budsjettet hans da?:P

Jeg kjøpte et Harley Benton 2x12 kabinett, fra Thomann i tyskland, kostet 1500kr elns, kom fram etter et par dager, og kostet kun 200kr i frakt.

Det har vist seg at kabinettet mitt høres ganske mye mere bøst ut enn andre 4x12 kabinett som den har stått ved siden av. Så det er jo en tanke:P Mindre og drasse på også indeed, tho det ser fetere ut med 4x12. Men hvis du får dette kabinettet i 4x12, så anbefaler jeg det! :D

Dette er da Celestion 60w Vintage 30 speakere og er tighte som F!

Legger til: Kabinettet spiller av en SYKT klar lyd. Var just i et studio og spilte inn med bandet, han som driver der er signa hos metalblade og brukte noe kabinett som han har spytta en del penger i. Mitt kabinett hadde way klarere lyd så vi brukte det rett og slett.

Så jeg er stolt av det kjøpet!

Edit: Joda! sjekk her! (http://www.thomann.de/se/harley_benton_g412a_vintage.htm)

Det koster faen meg under 3000kr norske, og seriøst. Det er bøøøøøøst! Ser ingen grunn til at noen andre kabinetter skulle vært bedre, med disse speakerne på innsiden.

Ja det er ikke ille det kabinettet, men for 4 K kan man finne brukt Mesa Roadster eller Rectifier kabinett med Celestion v30s som er laget i England, og ikke Kina :) Ville heller gått for det!

Endret av Fugdup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.