Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikkvare Messe på Lillestrøm


Tordenskrald

Anbefalte innlegg

Hadde ikke vært fett å ha en musikk varemesse. hvor Caparison, Mayones,Dbz ++ gitarer fremstilles av butikker, studio og rig gear, små konserter, private folk/luthiers/amp doctors som yter tjenester som polere fretting i farta som spåkoner tar readings. Hadde vært fint å fått kontakt kort til folk som kan fikse ting, møtt folk fra gitarnorge etc. Folk Kunne hatt utstilt sitt eget gear fex. folk kunne diskutert sine hemlige presets/settings/tweaks inni amper etc. Hamar gitarene lagd av norsk tre hadde vært kult å sett...

Butikker hadde tjent nye lojale kunder og vi kunne fått kost oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hifi- og hjemmekinointeressert så er vel utfordringen for instrumentmesser at det blir umulig å prøve ting så det låter i en stor hall uten lydmessig kaos.

De beste hifimessene jeg har vært på har vært i konferansehoteller, der den største salen fungerer som messehall, mens man kan oppsøke rom for demo/prøving med lyd i mindre møterom og til og med på vanlige hotellrom.

Vil gjerne ha gitarmesse, men EN diger hall er kanskje ikke ideelt.

Å turnere med noe slikt tror jeg er vanskelig, men i hifiverdenen er det faktisk minst 3-4 messer av ulik størrelse i Norge hvert år med litt ulik størrelse, profil og lokasjon. Alt man trenger er et par ildsjeler med vilje til å dra det i gang.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er et kostnadsspørsmål for mindre aktører. Blir ikke veldig interessant hvis det bare er 4sound og sånne som stiller. Nå vet ikke jeg hvordan regnskapstallene til Powerguitar ser ut men det skal litt til for å dekke opp å svi av 20-30000,-på å dra på en messe. Det er bare å dra på Fuzz i Göteborg å se og det er skandinavias største messe og det er ikke så mange små aktører som stilte der. Og som allerede nevnt der er jo komplett umulig å få prøvd noe som helst og man blir utbrent av gitarstøy etter 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah... Det funker i hifimiljøet...

http://www.hifimessen.no/

Hvert år er det selvfølgelig noen som ikke stiller som stilte i fjor, diskusjon om hvor mange som kom/ikke kom av besøkende etc. Om messa var bra eller dårlig etc.

Denne messa drives av to entusiastiske, frittstående hifi-forhandlere i henholdsvis Moss og Horten, og hvert år kommer mellom 30 og 40 aktører og stiller ut, alt fra Hifiklubben til små postordrefirmaer og nisjeprodusenter.

Ser ikke den HELT store forskjellen mellom dette og gitar. Er det en vilje, så er det en vei. ;)

Så noen nevnte Larvikfestivalen. Det kan jo faktisk være en tanke å introdusere en utstyrsmesse parallelt med en slik festival... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja intressante ideer. ka med mange små kontainere i hallen:p spisebrakker hehe:-) må kunne finne på noe lurt med lyden. cash og ørepropper / hørselsvern påbudt. eg har jo getawayracingteam.com og kunne leid en bane med store inntekter fra rike folk som vil kjøre bilen sin på bane uten gærninger som på gatebil.. om folk her også forhåndbestiller plass/stand så kan detta kjøres i pluss/overskudd før evt dato for messe blir arrangert. tilskuere/nye intresserte vil bli rein bonus slik om på gatebil.......... da førerne allerede har betalt arrangementet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utstyrsmesse der. Jeg var der i år. La ut noen bilder på Facebook i dag - følg link i signaturen min.

Jeg tror kanskje den ville vært bedre besøkt om folk visste om den. På sidene til festivalen er det lite (ingenting?) om noe utstyrsmesse.

Kanskje det bare er litt mer promo som skal til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.