Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Baryton-gitar


guitarrig

Anbefalte innlegg

Leter etter en brukbar baryton-gitar jeg kan leke meg litt med,

men synes det er litt vanskelig å finne brukbare modeller.

Jeg var innom ei sjappe og prøvde en danelectro 67 baritone,

men det virket ikke helt som om byggekvaliteten var satt i høysetet der.

Har også sett på Gretsch sin electromatic jet, men den er litt for flashy med glitter i lakken :P

Noen som kan tipse meg om gode baryton-gitarer?

Vil helst ikke noe særlig over 7000,-

-Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo et lite utvalg: http://www.thomann.de/se/baritone-modelle.html

Denne synes jeg er fet (men for dyr for MITT budsjett, og så er det jo ikke alles kopp te...):

http://www.thomann.de/se/steinberger_synapse_transcale_st_2fpa.htm

Denne er jo også spennende:

http://www.thomann.de/se/prs_se_baritone_mike_mushok.htm

Ikke se på de Ibanez-gitarene som er listet. De har ikke full baryton-lengde på halsen (en mellomting mellom standard strat-lengde og baryton).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik PRS, og det eneste jeg har å utsette på min gitar er at finishen på bånd-endene er ikke helt bra, de stikker litt ut, selv i disse fuktige dager, nei forressten, nå er den nesten bra :rolleyes:

Også denne forferdelige sølv fargen da, men det skal jeg snart få gjort noe med. Kjøper du ny, kan du jo velge sunburst modellen :)

Jeg mener at, skal du ha baritone, bør du ha såpass lang scala som denne 27,7" Kortere blir vitsen liksom borte.

Obs, den har ikke pos merker/inlays på gripebrettet.

Tipper du får prutet denne til snaue 5K på Riff.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silverbursten var relativt grim ja. Tenkte å høre litt rundt hva man får den for ja. Har foreløbig ikke funnet noen bedre modeller. Synes generelt det er lite baryton å få tak i, og at de få som er å få tak i er litt så som så når det kommer til byggekvalitet. Finnes det noen dyrere modeller noen kan tipse meg om?

@sarge: den steinberger'n var ille. Har aldri skjønt meg på designet deres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sarge: den steinberger'n var ille. Har aldri skjønt meg på designet deres :P

Hehe. Jeg var tenåring på 80-tallet, og da var det noe av det kuleste man kunne få. ;) Jeg synes de er ganske tøffe, og når det gjelder ergonomisk balanse i gitarer, så foretrekker jeg helt klart headless. Men kroppen på akkurat den Steinbergeren er jo egentlig bare en kantete klump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Dano 67 som min hovedgitar for tiden, bruker den i 4 forskjellige band/prosjekter, og synes den får ufortjent mye forhåndsdømming. Jeg har iallefall ikke hatt noen problemer med min, og jeg har brukt den på iallefall 8 konsert siden mai,og den har fått hard medfart også. Brukes til dommedagsmetall, western-rock og støymusikk. Elsker den gitaren. Billig er den også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke denne, så mye som 30" scala? Og med 013/014 strenger stemmer du i F :rolleyes: eller?

Den ga ihvertfall meg en "mellomting mellom bass og gitar"-følelse da jeg prøvde en slik. Kunne vært et morsomt eksperiment på denne å strenge opp med skikkelige basstrenger på 5. og 6. streng. og stemt E* A* G C E A, der strengene merket * er som på en vanlig bass...

Utfordringen ville jo da bli å finne en forsterker som takler både bass og gitar... Og kanskje om nut/bro takler bassdimensjon på strengene.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.