Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD


Hank Annicke Noe

Anbefalte innlegg

Synes det er artig med gitarer som gir mer for pengene enn man forventer jeg, fake eller ikke.

Har selv en Tokai strat med Fender-logo på headstocken (tidligere eiers arbeid), synes selv det er litt tacky, men gidder ikke ta meg bryet med å fjerne den med det første heller. :P

Hvis du har noe sammenlignings-grunnlag, hvordan synes du denne gitaren måler seg med f.eks Fender Squier eller Fender Mexico? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil vel mene at denne ligger bittelitt under i spillbarhet. Men etter justering av strengehøye osv.: faktisk ikke mye!

Det er litt høye frets (band), som jeg kunne tenke meg å gjort noe med.

Min kom med maple hals. Jeg liker rosewood bedre på alle gitarer. Dersom jeg hadde visst at de laget et eksemplar til meg

ville jeg spurt om de kunne levere den med rosewood hals. Jeg har faktisk vurdert å bestille en til derfra med rosewood,og bytte hals.

Da kan jeg jo faktisk sette sammen en nummer to for å lage et sceneshow; Tenk deg en 46 år gammel lærer gå bananas på scenen og mose en strat i scenegulvet, ha ha ;)

Squier og mex er etter min mening slett ikke dårlige gitarer, men så husker jeg også de dårlige

Ibanez kopiene fra 70-tallet også da ;)

Bare så det er nevnt: Jeg har blitt fortalt at de gitarene som de store gutta på 70-tallet knuste på scenen var billige fakes, som var påsatt riktig logo.

Noen som vet noe mer på forumet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er nevnt: Jeg har blitt fortalt at de gitarene som de store gutta på 70-tallet knuste på scenen var billige fakes, som var påsatt riktig logo.

Noen som vet noe mer på forumet her?

The Who fikk vel nærmest økonomiske problemer siden de knuste såpass mye utstyr i "kunsnerisk øyemed" på 60 tallet, og jeg tror ikke at det var snakk om fakes her. Den første gitaren Townsend knuste var etter sigende en Rickenbacker som ble knust i drittsinne med et mikrofonstativ etter han hadde knekt headstocken i en lyskaster etter heftig gestikulering med gitaren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg tilstå at jeg har hatt med meg ... og brukt chineese-faken på en reell gig!

Resultat: og dette vil dere ikke høre!!!!

Denne var god å spille på, etter at jeg har justert den, selvfølgelig og ikke minst:

Den låt som faen! Jeg brukte den til 70-80'talls funk, og chunch fra 80'era. Den har jo singlecoils

selv om det står "Noiseless" på dem så er de ikke til metall! .Men igjen her er det mange som ikke liker hva jeg skriver:

Utrolig mye gitar for pengene!

Den har en annen sound er min orginale, men den er så sprø og fin på clean , så tøff chrunch at jeg må vende meg til det ;-)

Jeg vil ikke bytte elektronikk med det første i alle fall, og det irriterer meg litt med tanke på at dette var ment som en eksperimentgitar!

Må vel bestille en til, da vel :blush:

Både info og provokasjon!

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Snu og vend på ting og tang, og man kan si mye om ting som er laget i Kina. Men- skulle vi ha unngått alt som er produsert der, ville nok hyller, tvbord, datamaskiner, klesskap og så videre blitt ganske tomme. Hvorfor er det en naturlov at de ikke klarer å lage en kurant gitar?

Jeg er ikke det minste forundret over det du melder tilbake.

Vi skryter jo av norske produkter og kvaliteten, men det er et faktum at både førsteklasses røkelaks såvel som Pizza Grandiosa lages i Norge, begge deler.. Tror ikke jeg trenger å utdype det.

Jeg venter i spenning på GN- gitaren, som jeg håper motbeviser mye av doktrinen av at alt som er brukbart er laget i "Good ol' USA". Selv om de trenger all handel de kan få til om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Snu og vend på ting og tang, og man kan si mye om ting som er laget i Kina. Men- skulle vi ha unngått alt som er produsert der, ville nok hyller, tvbord, datamaskiner, klesskap og så videre blitt ganske tomme. Hvorfor er det en naturlov at de ikke klarer å lage en kurant gitar?

Jeg er ikke det minste forundret over det du melder tilbake.

Vi skryter jo av norske produkter og kvaliteten, men det er et faktum at både førsteklasses røkelaks såvel som Pizza Grandiosa lages i Norge, begge deler.. Tror ikke jeg trenger å utdype det.

Jeg venter i spenning på GN- gitaren, som jeg håper motbeviser mye av doktrinen av at alt som er brukbart er laget i "Good ol' USA". Selv om de trenger all handel de kan få til om dagen.

Jeg venter også på å se GN-gitaren, og det skal visstnok være stuereint, for da står det GN på headstocken. Og ja det forstår jeg godt!

Det folka på forumet her er så utrolig irritert på er at de setter Gibson, Fender, Gretsch etc. på headstocken og så er bare fakel. Forstår det også!

Ja, men de kan lage gitarer, i alle fall i mellomskitet. Og jeg hadde personlig trodd, etter hva jeg har lest på forumet her tidligere at kvaliteten skal være så dårlig at man bare kan hive resultatet i vedovnen med en gang!

Jeg hadde råd til å svi av 1300,- spenn for å se hva dette var, og jeg er ingen fersking! Jeg er heller ingen racer! Men de som banner disse eksemplarene opp og ned vet faen meg ikke hva de snakker om!

Dette er ikke bare søppel! Men som regel er jo pickupene dårlige, men nå opplever jo jeg at de funker knall til sitt bruk live!

Hva sier kritikerene NÅ?

Men til slutt: Vi skal ALDRI selge dette som orginal vare: NEI!

PS. min kostet så lite at unga kommer til å trøkke den i søpla når jeg er "6 feet under" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg tilstå at jeg har hatt med meg ... og brukt chineese-faken på en reell gig!

Resultat: og dette vil dere ikke høre!!!!

Denne var god å spille på, etter at jeg har justert den, selvfølgelig og ikke minst:

Den låt som faen! Jeg brukte den til 70-80'talls funk, og chunch fra 80'era. Den har jo singlecoils

selv om det står "Noiseless" på dem så er de ikke til metall! .Men igjen her er det mange som ikke liker hva jeg skriver:

Utrolig mye gitar for pengene!

Den har en annen sound er min orginale, men den er så sprø og fin på clean , så tøff chrunch at jeg må vende meg til det ;-)

Jeg vil ikke bytte elektronikk med det første i alle fall, og det irriterer meg litt med tanke på at dette var ment som en eksperimentgitar!

Må vel bestille en til, da vel :blush:

Både info og provokasjon!

Jeg er langt fra provosert over at kineserne kan lage flotte gitarer. Jeg er kun provosert over at de setter på Fender-logo. Hadde de ikke gjort det, så hadde jeg vurdert å skaffe en selv etter de positive erfaringene du har med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt fra provosert over at kineserne kan lage flotte gitarer. Jeg er kun provosert over at de setter på Fender-logo. Hadde de ikke gjort det, så hadde jeg vurdert å skaffe en selv etter de positive erfaringene du har med den.

Ja, og det er det jeg forstår så godt! Jeg jeg måtte bare prøve, etter alt HATET jeg har lest her på fornumet! Forstår vi hverandre da? ;-)

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt fra provosert over at kineserne kan lage flotte gitarer. Jeg er kun provosert over at de setter på Fender-logo. Hadde de ikke gjort det, så hadde jeg vurdert å skaffe en selv etter de positive erfaringene du har med den.

Absolutt forstår jeg folk som vil unngå fakes, men som sagt: Måtte bare prøve!

Og til dere verste hatere: Det er som Sarge skriver i tråden over det er det at de bruker navnet som er feil, forståelig!

Men jeg har dratt den tidligere her: dere fakeshatere kjøper nok solbriller det står RayBan på eller T-skjorter med krokodiller på på Rhodos!

Til ettertanke! (Er ikke dette morsomt å komme hjem med)? ;-) Da ler man, for man har vært på marked i Tyrkia, eller Hellas?

Det har faen meg mange av dere gjort.

Hilsen Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinesarane kan nok mer enn ris! ;) Hvis man har lyst til å prøve, men misliker fake-industrien ( som jeg også), kan man jo bare pusse vekk/ fjerne dekalen. Problem solved. Man sitter ikke da lenger med noe som utgir seg for å være noe annet enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet så lenge man opplyser om at produktet ikke er ekte vare, og at prisen er riktig. Det er også mer interessant om man har litt info om hvor og når gitaren er laget selv om det er en fake, f.eks "fabrikk x som også produserer den eller den gitarmodellen for merke y".

En gitar er fortsatt en ting som kan kjøpes og selges uansett hvem som har laget den. Det er ikke akkurat et ulovlig substans man forsøker å selge. Bare en er ærlig så er det greit i min bok iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.