Web Analytics
Jump to content

Gitar-Hvilken skal jeg velge..

DjangoWith2Fingers

Recommended Posts

Denne pakken her har jeg lurt på mest egentlig: Marshall Rock Kit, du finner pakken på www.sound1.no. Men så så jeg to andre pakker... Nemlig Marshalll MM1 Rockbox og Marshall JS-1 Rockbox... Hvilken ville dere anbefalt?. Jeg vil helst ha en gitar med vib.arm iogmet at det virker så UTROLIG fett.. Har foresten prøvd Marshal Rock Kit gitaren og den var særdeles digg, faktisk diggere en V-gitaren til Dean (den til 5 lapper).

Dere finner alle pakkene på www.sound1.no.

EDIT: Glemte og si hvordan musikk jeg vil spille/er inspirert av... Jeg vil lære mye av Vai, da jeg ser på han som mannen med den perfekte teknikk. Men band som Van Halen, AC/DC, Motorhead, Testament og de der legendariske bandene vil også stå ganske høyt oppe på lista mi og lære...

Charlie Chaplin

Hei! Jeg har ikke prøvd noen av disse gitarene/forsterkerne, men basert på det som står om dem, kan jeg prøve å komme med noen generelle kommentarer:

1) Pakken med "Rocket"-gitaren. Personlig har jeg aldri prøvd eller hørt om en "rocket"-gitar, så jeg tviler egentlig litt på kvaliteten, men den kan jo være OK. Problemet vil først komme når du skal selge den - da er den ikke verdt mange hundrelapper, i og med at det er et ukjent koreamerke. Forsterkeren her har bare romklang, i de to andre pakkene får du med delay, flanger, romklang og chorus, som kan gjøre det betraktelig artigere å spille gitar

2) Jackson - flere her på forumet vil vel rope kjempehøyt for å få deg til å kjøpe en Jackson - og hvorfor ikke? Den ser tøff ut, den har vib (som nok ikke kommer til å holde stemminga så godt hvis du bruker den ekstremt), 24 bånd og er sikkert lettspilt hvis den blir satt opp riktig fra butikken. En Jackson (pent brukt) får du nok mer for enn en "rocket"-gitar.

3) OLP - gitaren - har ikke vib, noen liker denne typen gitarer, andre ikke. Vanskelig å si hvordan dette merket kommer til å holde seg i pris fremover, da det er relativt nytt.

Pakke 2 og 3 har samme forsterker, så her er det vel ingen forskjell.

For å komme med min ærlige mening helt til slutt hadde jeg nok ikke kjøpt en rocket-gitar i julegave til noen. Da heller en Jackson (med vib) eller en OLP. Kjøp den gitaren du synes ser finest ut/evt liker best å spille på. Man spiller mer på gitarer man liker!

Marshal Rock Kit gitaren og den var særdeles digg, faktisk diggere en V-gitaren til Dean (den til 5 lapper).  

erhh.....

Dean har en baby V til drøye 3000,00 ... ligg unna den, den er ikke bra å spille på ... huffåhuff...

Ellers så har Dean en 79' V, men det kan ikke være den du tenker på for den er helt fantastisk ... luthman har den for 6500,00 .... jeg kommer rett under 5000,00

Ellers hvis du tenker Vib.arm så har Dean en ML model 79 MLF med Floyd Rose.

Link til 79 serien --> http://www.deanguitars.com/79.php

har en Jackson jeg og, Jackson DK2FS, farge sort

selges for kr. 3 900,00