Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecastere


nettrom

Anbefalte innlegg

...ligger mesteparten av den karakteristiske twang-lyden i stol-mikrofonen og den klassiske Tele-stolen' date=' Single coil mikrofon og fast stol med stor metallplate hvor mikrofonen monteres.

[/quote']

Tele forbindes ofte med køntri men brukes mye i andre stilarter. Bruce Springsteen og Keith Richards er to av artistene som sverger til Tele. Telecasteren finnes også i et utall variasjoner, selv om det som betegnes som en ekte Tele har oppsettet som nevnes her. KR har f.eks. en humbucker i hals-posisjon på Telecasteren han oftest bruker. Fender har i det siste lansert noen ganske hårete Telecastere med doble humbuckere. Dette oppsettet ble opprinnelig lansert med '72 Thinline Telecaster - som foretrekkes av mange bluesgitarister.

Magne/Godlyd.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en standard Fender Tele, tror de var de "orginale", men mindre jeg har misforstått helt, ellers har jeg fått høre av en venn som vil ha tele pga. halsen som visstnok skal være rundere og bedre å spille rytmegitar på.

Og til annen info koster Cyber Twin'en 23k ny, jeg ville ha satset på et to units rack med no effekter og en vanlig Fender Deluxe amp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg feil når jeg tror den tynne kroppen på telecasteren også er en viktig del av lyden? Og at den enkle formen på kroppen er en viktig grunn til at den ble så populær som den ble, og fikk oss til å kaste bort livene våre på 6 strenger..? Det siste er for så vidt ikke et spørsmål, men det første skulle jeg gjerne hatt et svar på. Takk til de som har gitt informative innlegg i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får vi rope på GODLYD å få et knakende godt tilbud på en Tele !!

I hear you.

Først' date=' spørsmålet om hvilken vi vil anbefale. I utgangspunktet vanskelig å gi en anbefaling på tynt grunnlag, beste løsningen er nok at du prøver ulike Telecastere, da vil du fort finne ut om dette er noe for deg.

Egne favoritter:

[b']Pink Paisley/Blue Flower Tele. Utflippa design men en vanvittig bra gitar. Mange la merke til Eugen gitaren Mats Eriksen spilte på da de var på TV nettopp, men få har kommentert den som Chris Thompson spilte på. Det var en slik.

ESP Ron Wood Signature Tele. Mer allsidig lyd pga. kombinasjonen humbucker/Tele pickup, utrolig bra gitar.

Fender Telecaster FMT Custom. Forholdsvis ny Tele modell fra Fender. Uvanlig oppsett til å være Tele; doble, splittbare humbuckere og set neck. Overraskende bra gitar, svært allsidig lydbilde, veldig bra finish. Laget i Korea og er så bra at den bør overbevise skeptikere om at det faktisk kommer bra gitarer fra østen. Forholdsvis gunstig pris, sannsynligvis ett av de bedre gitarkjøpene en kan gjøre i klasse 5-10.000.

Suhr Classic T. Best there is. Ingen over, ingen ved siden.

Gode tilbud? Vi har alltid gode tilbud! Vi er ikke Fender forhandler men tar jevnlig inn pent brukte Telecastere. Anbefaler likevel at du tar turen til nærmeste Fender-forhandler og ber om å få råd - og gode tilbud - fra dem.

Magne/Godlyd.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey Magne !! YOU DA MAN !!

takk for vettuge svar !

Skal sjekke litt rundt, høres spennende ut !

@ Gibson .... innen rimelighetens grenser er relativt ....

kommer egentlig ann på hvilket humør jeg er i hehehehe

mellom 5 og 10 et sted kanskje !

Det skal sies at dette planlegges, siden jeg allerede har bestilt og betalt 4 basser fra Dean, som ventes i løpet av året !

men kanskje i løpet av våren/for sommeren ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.