Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mayones basser


basstom

Anbefalte innlegg

Hei

Er egentlig ikke på utkikk etter ny bass, men har lest så mye positivt om Mayones gitarer her på forumet at jeg har blitt litt nysgjerrig på hvordan bassgitarene er? Er det noen her som har testa en (eller fler) Mayones bass(er)? I så fall, hva kan de sammenliknes med? Er det noe i retning G&L eller kanskje Sadowsky? Eller er det ennå et hakk eller to opp og kan sammenliknes med Fedora, Conklin eller andre high-end basser?

Har nok ikke kroner nå til noe nytt instrument i den prisklassen, men er som sagt litt nysgjerrig i og med at gitarene får så mye skryt :)

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha det sagt - jeg er ikke bassist og har ikke erfaringsgrunnlag til å sammenligne Mayones basser med andre merker!

Men jeg må nå si noe likevel da :P

- Mayones er større på basser en på gitar, og de har ett mye større modelutvalg i basser en i gitarer

- Gitarene til Mayones konkurerer i kvalitet med de aller beste og dyreste av andre merker - det ville forundre meg stort om det samme ikke gjaldt bassene

- Med et så stort spekter i basser, med priser fra ca 13.000 til nærmere 30.000 så vil jeg tro de fleste bassister kunne finne noe som passer seg uten å bli skuffet

Hadde jeg hatt bedre greie på bass hadde jeg kanskje pushet de mer aktivt, men jeg kan desverre ikke gi råd, og være en sparringspartner når man skal velge bass på samme måte som jeg kan med gitar. Men jeg ville synes det var knall å få solgt noen Mayones basser, og få noen reviews/tilbakemeldinger på forumet :)

Er det noen spørsmål så vil jeg selvfølgelig svare så godt jeg kan, og rådfører meg gjerne direkte med Mayones om det er nødvendig B)

Avslutter med et par bilder bare for å illustrere litt av mangfoldet i Mayones basser:

CATIMGc1f652bc2c57711d5d08fc0ccf6af340.jpg

CATIMGfc2f48db54dcdb36ac0777f36d21bdb3.jpg

CATIMG8fb75a6ca18be59a090cf44bc44d8a06.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden gitarene får så mye skryt må jeg innrømme at jeg er fristet til å prøve en av bassene deres. Ikke det at jeg hadde kjøpt en selv, for utseendet på dem faller dessverre ikke i smak hos meg personlig, men jeg er litt nysgjerrig på hvordan de spiller og låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er allergisk mot "fancy" treverk, gitt. Koster bare masse penger og har ingenting å si på lyden. Bittelitt flammer i en lønnehals f.eks kan være fint, og jeg synes ask ser meget pent ut, men jeg vil ikke ha bass som ser ut som interiøret til privatflyet til Sultanen av Brunei... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.