Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bandet mitt sin ep! (Hardcore/Southern Hardcore/Bråk)


lille-hl

Anbefalte innlegg

Hey! :D

Bandet mitt, Search for Safety, har sluppet EP nå! Vi er en gjeng på 15, 17 og 18 år! Vi har brukt et halvt år på å spille inn (mest på grunn av vanskelig schedule, men også fordi mye materiale ikke har vært skrevet ferdig). Vi har skrevet, produsert (med unntak av trommene, de er gjort av Andreas Bergum), og mixet alt selv! Er en ganske heftig læringsprosess for oss, ikke bare for bandet, men også for meg som rookie-produsent-og-mixer. Er første seriøse prosjektet jeg har gjort, og jeg er ganske fornøyd med resultatet!

Her er noen av låtene! Ta en lytt, er også gratis nedlasting (enten enkeltlåter på soundcloud eller zipmappe her: http://dl.dropbox.com/u/15264990/Monument%20EP.zip )!

"Materials"

"Jessie James & the Witch from the East" (Kåbbåjlåta)

"The End"

Hva syns dere? :)

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

He, takktakk! Den er på ingen måte spilt inn i et proffesjonelt studio! Som sagt har vi gjort alt med unntak av trommeinnspilling og mastering helt selv. Jeg er 17, og har aldri mixa ekte trommer og vokal (og det er vel disse jeg ser kunne trengt mest forbedring). Vi var dessuten uheldige/idioter som satt på nye trommeskinn dagen før innspilling! :)

Vi har ikke tenkt til å selge det, så lav produksjonskvalitet er ikke helt 100% krise. Men den nådde i alle fall opp til målet, at folk kan lære seg sanger før konsert/beholde minner etter konsert :D (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har også spilt inn musikkvideo til "Materials"! Sjekk den ut!

http://www.youtube.com/watch?v=CXZ-I-7q-FE&hd=1

Det ligger mange timer av filming og redigering bak dette! Starten er noe cheezy, men kan ikke egentlig klage. Produsert 100% av Truls v/ Panoramic Films. Utrolig flink fyr! Hvis dere trenger musikkvideo, ta kontakt med han! Han gjør det syykt bra, og han elsker virkelig det han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med EP! :) Miksing er noe hokus pokus jeg ikke helt har fått klørne rundt selv, syns dere har klart dere bra til å være et første forsøk :) Syns cleanvokalen blir litt tynn og kommer litt for langt bak for mitt øre. Dersom dere tar med dere dette til et proft studio senere, vil nok gutta der fort skjønne hvordan dere har tenkt å låte, og med proft utstyr og folk med peiling bak spakene er jeg sikker på dere vil få dette til å svinge bra :) Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Syns det var fett jeg.. Er dere veldig inspirert av Underoth? :lol:

Jeg syns miksingen låter veldig bra, men det er selve lydkvaliteten på miksen som ikke er helt 100%.

Veldig tøff vreng i gitaren.. Er det JVM'en + HB-kabinett? Høres litt boosta ut :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Skal si jeg har oppdaga hvor dårlig jeg synger, og at vi ikke skal ha så mye cleanvokal fremover! Haha, alle i bandet digger Underoath, men jeg håper at det ikke skinner så mye gjennom musikken vår!

Det er hovesdakelig tatt opp med JVM'en, harley-kabet og en sm-57 ja! Ikke noen pedaler untatt en MXR Carbon Copy for ufo-lyder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.