Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MEX vs. AM Strat


Teammella

Anbefalte innlegg

Du får i stor grad det du betaler for. Det er en overlapping mellom amerikanske og mexikanske modeller i pris, og kvalitet. Kanskje får man litt mer for pengene om man handler de dyreste mexikanske fremfor de rimeligste amerikanske - det avhenger litt av hva man legger vekt på og liker tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får i stor grad det du betaler for. Det er en overlapping mellom amerikanske og mexikanske modeller i pris, og kvalitet. Kanskje får man litt mer for pengene om man handler de dyreste mexikanske fremfor de rimeligste amerikanske - det avhenger litt av hva man legger vekt på og liker tror jeg.

jeg fikk min America deluxe strat idag, etter 10min testing er jeg ikke i tvil... Dævven for et instrument!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk min America deluxe strat idag, etter 10min testing er jeg ikke i tvil... Dævven for et instrument!!!

Og jeg har nylig handlet en Am. Deluxe Tele, etter å ha hatt diverse mex'er og HW1's gjennom noen år. Am. Deluxen går dobbelt utapå de andre, i mine hender / øyne. Men så koster den også det dobbelte.... B)

En mex fra litt oppå hylla er ikke noe dårlig alternativ, om man vil ha mye for penga... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det blir en del svar som angår deluxe modeller.

Synes personlig ikke de er sammenlignbare , mye siden de er utstyrt med 'det beste' til Fender.

M en for å si det slik, jeg har følelse av at Fender skiller nokså hårfint blandt sine rimeligere USA modeller og de litt greit utstyrte mexico modeller. så det er lurt å følge litt med på Specs. på modellene ang. hva du personlig synes er viktig i hht. specs.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at det var på siden av trådens emne, som omhandler stratocastere. Uansett, takk for svar, Tommern. :)

Ja det er sant .... drifta jo ut i teleland jeg også. Men jeg trur vel at det er relevante synspunkter allikevel, altså hva angår forskjellen på mex og am. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kuleste standard Fenderne er American Vintage modellene IMO. Ellers så synes jeg det er totalt individuelt om de Mexico- eller USA-produserte gitarene er best. Det beste er nok å prøve dem selv og se hva som passer behovene dine. Har hatt en AM DLX som var rimelig kul, men lydmessig liker jeg AM Specialen jeg har nå bedre. JV signaturen som er Mexico-produsert er veldig bra IMHO.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv også en 2010 American Deluxe Strat, og det er det beste instrumentet jeg har prøvd, i hvert fall til under 15000 lapper.

Derimot har jeg også en modifisert Mexico-tele (nye pickups, ny elektronikk og ny bro), og den gruser American Special-telen til brodern. Jeg endte opp med å betale rundt 4500 kr for gitar OG oppdateringene, mens brodern kjøpte sin helt ny til nesten det dobbelte, og har hatt noen problemer med både hardware og elektronikk.

Min erfaring med billige Amerika-fendere og Mexico-fendere generelt er at man bør teste dem ut før man kjøper. De kan variere veldig fra gitar til gitar i kvalitet, selv om det er samme modellen. Er man heldig kan man kapre et kjempeinstrument til godt under 5000 på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min MEX Roadworn, som er blandt de mest påkostede tacocasterne, så er det helt tett mellom halsen og halslomma, men på min standard mexico P-bass, så klarer du å kile inn et tynt plekter nedi halslomma om man bruker litt makt. Det forteller meg at gitarbyggerne på mexicofabrikken ikke bruker samme presisjon på de billige som de dyre. Godt mulig at jeg har vært uheldig med P-bassen da riktignok.

JV signaturen som er Mexico-produsert er veldig bra IMHO.

Det er helt ubegripelig for meg at du tror at alle her skal forstå at JV betyr Jimmie Vaughn (er det såå vanskelig å skrive fullt navn?).

Uansett, så har Jimmie Vaughn-signaturen så å si samme specs som en 50's roadworn, med tanke på hardware, halsprofil og elektronikk. Et flott instrument! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min MEX Roadworn, som er blandt de mest påkostede tacocasterne, så er det helt tett mellom halsen og halslomma, men på min standard mexico P-bass, så klarer du å kile inn et tynt plekter nedi halslomma om man bruker litt makt. Det forteller meg at gitarbyggerne på mexicofabrikken ikke bruker samme presisjon på de billige som de dyre. Godt mulig at jeg har vært uheldig med P-bassen da riktignok.

Stor eller liten glippe i halslommen er noe jeg har sett på både Roadworn, Classic series og Standard. Det virker ikke som dette er noe som er spesielt avhengig av serie/pris, men det forekommer oftere på mex gitarer enn amerikanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.