Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shred Stars: The Top 10 Metal Guitarists of All Time


Jran_nrmn

Anbefalte innlegg

Hvem burde fått plass og hvem burde ikke vært der, hva syns dere?

Link til kåringen

Listen er sånn:

1. Tony Iommi

2. Kirk Hammet & James Hetfield

3. Rando Rhods

4. John Petrucci

5. Dimebag Darrell

6. Eddie Van Halen

7. Zakk Wylde

8. Adam Jones

9. Dave Murray & Adrian Smith

10. George Lynch

Endret av Jran_nrmn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Definer metal. I mine ører har verken EVH eller Van Halen som band vært i nærheten av metal. Stort forbilde for sikkert samtlige metalgitarister etter 1980, så det er legitimt at han finnes på en slik liste.

Ellers syns jeg lista er OK. Den ser historisk på det, derav Iommi på første, etterfulgt av et knippe 80-tallshelter i Hammett, Hetfield og Randy Rhoads før to av 90-tallets desidert største med Petrucci og Dimebag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaristene på lista er jo bare overvurderte kjente gitarister som har spilt i mange år. Er MANGE nyere gitarister som er flinkere enn de. Mener jeg da :)

Vet vel ikke om jeg synes noen av de er overvurderte, men jeg skal være enig med deg at det kanskje er noen som er teknisk bedre enn de som er å finne på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen gjør Kirk Hammet der? Også på andre da.

Ikke rettet direkte mot deg, men synes ofte at Kirk Hammett får mye ufortjent pes. Greit nok at han kanskje har overbrukt pentatonic-skalaen, men jeg vil jo si at han i sin tid var "banebrytende" (sammen med et knippe andre gitarister fra LA og Bay Area). Hadde man sett Metallica eller Exodus live i første halvdel av 80-tallet vil jeg tro de fleste hadde blitt imponert av spillet hans.

Og i kombinasjon med Hetfield så ser jeg egentlig ikke noe galt i at han har en plasseing så høyt opp på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.