Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gå fra nylon til stål på akustisk?


bend1k

Anbefalte innlegg

Heisan!

Bestilte nettopp noen nye strenger til min akustiske gitar, det er en Morgan med tynn hals. Kostet rundt 14.000,- når jeg kjøpte den ny for 6-7 år siden.

Bestilte disse strengene: Michael Messer National Guitar strings .013 - .056.

http://gitarist.no/newtone_michael_messer_national_013_strings/P_269

Problemet er nå at dette ikke er nylon strenger som jeg er vandt med på klassisk gitar :)

Men er det noe problem å bruke stålstrenger på gitaren? Eller kan jeg evt bruke strengene på en av el-gitarene som trenger nye strenger.

Mvh

Bendik

Endret av bend1k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke benytte tykke stålstrenger som dette på en klassisk gitar beregnet på nylonstrenger. Gitaren er ganske enkelt ikke laget for det og vil etter all sannsynlighet ødelegges.

Du kan jo bruke de strengene på en el-gitar, men jeg tviler på om du blir så fornøyd med de. Tvunnet G streng og såpass tykke strenger er ikke noe så mange trakter etter på en el-gitar nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke benytte tykke stålstrenger som dette på en klassisk gitar beregnet på nylonstrenger. Gitaren er ganske enkelt ikke laget for det og vil etter all sannsynlighet ødelegges.

Du kan jo bruke de strengene på en el-gitar, men jeg tviler på om du blir så fornøyd med de. Tvunnet G streng og såpass tykke strenger er ikke noe så mange trakter etter på en el-gitar nødvendigvis.

Ok, takk for svar :)

Har du noen tips til gode nylon strenger?

Hva slags Morgan er det som koster 14 tusen kroner? :blink:

Faktisk lurer jeg på det selv, vil gjerne finne ut litt mer om den. Kjøpte den av Øivin Fjeld i Sarp, husker han bestilte en fra Morgan da han ikke ville selge meg den de hadde på lager.

Var noe med stanga som er i halsen hadde en bue feil vei eller noe.

Men har serial nr og bilder vis noen vil hjelpe meg å finne ut noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :)

Har du noen tips til gode nylon strenger?

Faktisk lurer jeg på det selv, vil gjerne finne ut litt mer om den. Kjøpte den av Øivin Fjeld i Sarp, husker han bestilte en fra Morgan da han ikke ville selge meg den de hadde på lager.

Var noe med stanga som er i halsen hadde en bue feil vei eller noe.

Men har serial nr og bilder vis noen vil hjelpe meg å finne ut noe mer? :D

Vel... det første jeg fant tyder på at du kanskje bør gjøre det. Jeg vet det finnes noen dyre Morgan gitarer... men...

Denne er den første jeg fant... han som selger/solgte mener de koster ca.8000,- ny. Nesten halv pris det...

Min lenke

Fikk du med gigbag eller fikk du med hardcase? Hvis du ikke fikk med skikkelig kasse så er det den første 14.000,- gitaren jeg har vært borti hvor dette ikke følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... det første jeg fant tyder på at du kanskje bør gjøre det. Jeg vet det finnes noen dyre Morgan gitarer... men...

Denne er den første jeg fant... han som selger/solgte mener de koster ca.8000,- ny. Nesten halv pris det...

Min lenke

Fikk du med gigbag eller fikk du med hardcase? Hvis du ikke fikk med skikkelig kasse så er det den første 14.000,- gitaren jeg har vært borti hvor dette ikke følger med.

Det kan jo se ut at det faktisk er den, ligner jo veldig. Og husker at den Pre ampen var i, men jeg fikk med en litt bedre sa han. B-Band er merket.

Fikk med en gigbag, tror den kosta 1.200 eller noe. Er lenge siden, så husker ikke pris næyaktig. Var vel 14-15 år når jeg kjøpte den :)

Legger med bilde av Ampen ihvertfall. Skulle hatt kvittering nå, ble jeg brått veldig usikker om det var 14 eller 8 den kostet :)

post-9966-0-81103300-1312403137_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.