Web Analytics
Jump to content

Forslag til ny gitar!?

øglemjælk

Recommended Posts

Hei, jeg er en fattig student, men nå har jeg endelig fått håva inn noen tusenlapper og lurer på om jeg skal kjøpe en ny gitar. Jeg er i og får seg ganske dreven og vet hva jeg vil ha.. egentlig, men jeg har noen spm osv da.

Jeg har en 5 år gammel Gibson SG standard som jeg er veldig fornøyd med, men siden jeg spiller så mye forskjellig musikk så føler jeg at jeg trenger minst en gitar til.

Jeg er altså på utkikk etter noe litt annerledes enn min SG, noe tele/strat type, men gjerne med både humbuckere og singelcoils. Jeg er også fan av litt mer

'ukjente' gitarmerker (foreks Suhr,tradition men har desverre ikke råd :(.

Jeg var innom en gitarsjappe igår og prøvde ut en Godin gitar, denne forelsket jeg meg i. Prisen var oppi 8000 kr. men husker ikke eksakt modell.

Jeg har kikket litt på nettet og lurer på den her: Godin seession

Noen som har noe erfaring med denne, eller andre Godin gitarer?

Har maks pris på 6000-7000 kr, men er ikke interessert i noe billig fender, eller gibson, heller ikke noe sånn nybegynner-gitar møkk.

Noen som har noen forslag til modeller? Spiller altså det meste av sjangre.. Jazz,rock,alternative..etc men vil ha en god allround gitar.

Edited by øglemjælk

Fender Stratocastere

Gibson SG, noe forskjellig fra din

LP-type med P90. Pen sak, og P90 er røft!

EBMM Silo Special. Litt over budsjett, men det er jo lov å prøve et bud. Fin og allsidig Strat-type

Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville gått for noe med singlecoil/P90 (ja, jeg vet dette også er singlecoils), og uten humbucker, siden du alt har en med humbucker. Singlecoils er digge både i bridge og i neck, og jeg ville ikke ofret noen av delene om jeg alt hadde en humbuckergitar.

Av de over ville jeg gått for Guilden. P90 er det tøffeste som finnes!

Edit: Ser nå at MusicMan-gitaren i finn-annonsen sin er dumpet til 6500,- Det er virkelig pen pris for pen gitar om du vil ha en HSS-gitar!

Edited by Duckling

Fender Stratocastere

Gibson SG, noe forskjellig fra din

LP-type med P90. Pen sak, og P90 er røft!

EBMM Silo Special. Litt over budsjett, men det er jo lov å prøve et bud. Fin og allsidig Strat-type

Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville gått for noe med singlecoil/P90 (ja, jeg vet dette også er singlecoils), og uten humbucker, siden du alt har en med humbucker. Singlecoils er digge både i bridge og i neck, og jeg ville ikke ofret noen av delene om jeg alt hadde en humbuckergitar.

Av de over ville jeg gått for Guilden. P90 er det tøffeste som finnes!

Edit: Ser nå at MusicMan-gitaren i finn-annonsen sin er dumpet til 6500,- Det er virkelig pen pris for pen gitar om du vil ha en HSS-gitar!

Takk for svar og for mange gode forslag. Forstod det sånn at de strat'ene på toppen var solgt alle sammen? :S

Ellers er jeg mest ute etter gitaranbefalinger, istede for direkte priser og tilbud på gitarer.(kjøper helst på ebay). ernie ball'en er jo nice da.. men føler ikke at den treffer akkurat det jeg leter etter. Har egentlig aldri prøvd en heller.. det må jeg jo først også.

Les paul type gitarer er heeelt utelukket.. orker ikke :P

Hittil er dette den jeg har mest lyst på Godin progression