Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Budsjett-kondismikk


Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg en kondensatormikk til stue/skrangledemobruk :) Trenger ikke være noe top notch saker, men bør helst funke til både trommer, akustisk gitar og vokal. Regner ikke med at man får noe som briljerer på alle disse områdene med mindre man er villig til å betale litt, men det trenger jeg heller ikke. Noen som vet om noe brukbart? Tenker prisklasse rundt 1500kr :)

Hvis noen har noe å selge så kjøper jeg gjerne brukt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde NT-1A

Også denne er 2k inkludert frakt, men er visstnok knallbra. Brodern har en slik og er storfornøyd, og jeg sverger selv til Røde når det gjelder mikrofoner. Solide saker med god lyd til en bra pris!

Studio Projects C-1 får også veldig mye skryt, men den er ikke like vanlig og koster rett over 2200 + evt.frakt, og er jo da fort litt volsomt over budsjett.

edit: For å holde oss til budsjettet så har jeg hørt at Samson skal være kurante greier til kurante priser. CL7 koster f.eks 1300kr + porto hos Sound1.no

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sett med Behringer B1, og har ikke noe problem med å anbefale de. Kan jo tenkes det er andre i prisklassen som er bedre, men det er i det minste helt greie mikrofoner.

Jeg vil faktisk strekke meg så langt som å si at det er fantastisk lyd for pengene!

Er til utlån til sånne som gir bort naglereimer hvis det kan friste, bare du ikke har dem for lenge. Tom kan sikkert frakte, han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ber om, er at du oppbevarer den i esken når den ikke er i bruk. Har fått streng instruksjon av en lydfyr jeg kjenner om at sånne ikke liker frisk luft, da det kommer støv og skitt på membranen, og da forandrer lyden seg.

Jeg trenger den selv utpå høsten en gang, men Tom skal trolig til Hamar en gang til uken. Sender den med han, og sender deg en Pm, essemess eller noe da. Du har preamp med fantommating?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bandet jeg skulle hjelpe med innspilling skrinla hele prosjektet, så jeg har ikke fått testa :( Bare si ifra når du trenger den!

Tenker uansett at jeg går for en TSM MT87, siden jeg har bra erfaring med den og den bare koster en hundrings mer eller noe. Ikke fullt så flaut å eie som noe det står Behringer på ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.