Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkel modifisering av kroppen på en dele-Tele


Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk skal dere ha. Godt å være "ferdig". Igjen har det vært mange smågreier underveis med ord og humør som ikke egner seg på trykk (bl.a. er 3 av 8 skruer for pickguard maltraktert og fylt igjen (skjult av pickguard) etter at skruehodene ble vridd av når de nesten var helt inne.)

Hva har jeg lært av dette? Legg litt arbeid i å finne riktig hulldimensjon når man borer hull til treskruer i hardt treverk. Er hullene litt for små, så risikerer man å ødelegge skruen. Enten vrir man av hodet, eller så slites sporet til skrutrekkeren så mye at man ikke får dem lenger inn eller ut. Er hullene for store, så får man ikke feste... Fort gjort å gjøre det første fordi man er redd for det siste.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på om telebridge + p90 kommer noe i nærheten av p-rails, som jo er målet ditt (om ikke, så var det i hvert fall min fortolkning av den pickupkomboen). Jeg må innrømme at jeg ikke er sterkest i troen på at du lykkes..., men jeg tar kanskje feil? Du burde hatt en tele med skikkelige p-rails for å ha noe å teste i mot.

Jeg tror denne kommer til å låte som en vanlig telecaster med p90 i midtposisjon. Intet mer, intet mindre. Det sagt, så kan det godt tenkes det låter knalltøft. Det ser i hvert fall herlig 'bastard' ut.

:)

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt en P-Rail. Det jeg liker med P-rail er allsidigheten. SC (rail), humbucker og P90 i samme gitar er besnærende. Men jeg ønsket også at min første tele skulle ha klassisk tele-lyd. P-rails svikter i den sammenhengen ved at man må gi avkall på den klassiske, skråstilte pickupen i bridge. Målet er altså ikke å etterape P-Rail. Det er først og fremst fleksibiliteten jeg er ute etter. Men det jeg synes er viktig er å få til humbuckerlyden som passer så bra til OD for klassisk rock og metal. Og i så måte gjør P90 og bridge sammen i min gitar en fin jobb. Og jeg liker at jeg har klassiske telepickups i både neck og bridge.

Da synes jeg ikke det er så farlig om det ikke er eksakt kopi av P-rail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. Jeg har fortsatt litt modding å gjøre på den før jeg er i mål (justeringen av P90-høyden må ... eh ... justeres). Og nå skal jeg ut på forretningsreise. Lydklipp kommer nok (men ikke på en stund). Skal da forsøke å ta lydklipp fra alle 7 ulike pickupkonfigurasjoner.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.