Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkel modifisering av kroppen på en dele-Tele


Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig. Ser bra ut, og vannbeising, helst med kokende vann, og gjerne med oppfølging av en hårføner er en undervurdert sportsgren.

En gren jeg tydeligvis er glad amatør i, siden jeg brukte bare passelig varmt vann og heller ingen hårføner. Men resulatet er interessant. De årringene der det fortsatt ligger gammel finish er det lite som reiser seg. Men i de nyutfreste konturene reiser fiberne seg som bare det i årringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg påført lakkbeisen.

Først pusset jeg ned fiberne som hadde reist seg og tørket over hele gitaren med en billig mikrofiberklut.

Så måtte jeg lage et håndtak å feste i halsgropen. Her sørget jeg for å ha klaring mellom håndtaket og flater som skal beises.

tele_project_stain02.jpg

Etter dette var gitaren klar for påføring av lakkbeis. Gikk for penselpåføring, siden jeg har erfaring med det fra før og synes sluttresultatet ble bra til slutt.

Her er et bilde under tørking. Det er noen områder som tørker fortere enn andre, så det blir mattere glans over hele når det har tørket. Det ser ikke så bra ut ennå...men det blir bedre. Puster lettet ut over at lakkbeisen dekker gammel finish fullstendig. :)

tele_project_stain03.jpg

Nå er det bare å vente på at lakkbeisen skal tørke. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gren jeg tydeligvis er glad amatør i, siden jeg brukte bare passelig varmt vann og heller ingen hårføner. Men resulatet er interessant. De årringene der det fortsatt ligger gammel finish er det lite som reiser seg. Men i de nyutfreste konturene reiser fiberne seg som bare det i årringene.

Det fungerer jo det også, som du ser, men for å få maksimalt utbytte av vannbeisingen, slik at man ikke trenger å gjøre det så mange ganger, så er skikkelig varmt vann og en føner tingen. Man får enda bedre fiberreising da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å vente på at ting skal tørke....

Og til dere som skal bruke Herdins Lakkbeis senere: Dette stoffet tørker IKKE på en time. Ikke er det klart for lakkering etter 24 timer heller. Husker fra forrige gang at det ikke var støvtørt i løpet av 24 timer en gang. Jeg har satt på en varmeovn for å dra opp temperaturen litt nå, så får vi se om det kanskje er mulig å lakkere et strøk klarlakk på tirsdag.

Ref: http://herdins.webdoc.nu/herdins_asp/pdf/be057_no.pdf

Uansett så har jeg ennå ikke fått plekterbrettet jeg bestilte heller... Det blir nok ikke Telecaster på meg denne uken, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Fikk plekterbrettet, men det viste seg å være helt svart enlags istedenfor trelags med hvit kant. Har klaget, men jeg liker ikke sånt. :angry:

Bestilte nytt fra en annen leverandør. Jeg VIL ha hvit kant.

I tillegg forsøkte jeg å matte litt på de blanke områdene på lakkbeisen (på baksiden av gitaren for sikkerhets skyld). Dårlig ide.

Derfor skred jeg til verket med klarlakken i dag. Første strøk er på, og det ser ikke så galt ut nå, faktisk. Puh! :)

Mulig jeg går i gang med plan B også. Vi får se hva som kommer ut av det. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det temmelig sikkert at det blir en plan B-gjennomføring nesten umiddelbart. Det betyr i praksis:

  • Det blir en P90 ved siden av bridge.
  • Miniswitch i kontrollplaten mellom volum og tone for å kunne velge mellom bridge pickup, den nye pickupen, eller begge.
  • Utfresning i plekterbrett for nevnte P90.

Gleder meg. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du kunne prøvd en Seymour Duncan P-rails i stedet. Den har jeg kjøpt for lenge siden og når jeg leste innlegget ditt, kjøpte jeg en Triple Shot pickupring også så den jævla gitaren kanskje blir ferdig dette året.

Det begynte der. Men jeg likte ikke å gi slipp på den klassiske skråstillingen av bro-pickupen, samt at P-rails pickupene er relativt dyre. Så jeg fant min egen vei. Det er vel det DIY handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.