Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å øve rytmisert...


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Hei!

Å øve rytmisert på vanskelige løp osv., er utrolig bra for å få løpene gjevne og fine. Jeg vet ikke hvor mange som kjenner til denne måten og øve på, men den er helt genial, og egentlig enkel, så jeg tenkte jeg kunne bidra litt til dere også, ettersom dere har bidratt meg med så mye. :D

Jeg klarer dessverre ikke beskrive teknikken med ord, derfor har jeg lagt ved en powertab fil som demonstrerer teknikkene.

Merk at det ikke holder å bare øve rytmisert i 2., du får mye mer ut av å øve på både 2. og 3., særlig 3.

En annen viktig ting å huske, er især når du øver i 3.; hjernen skal alltid være før fingrene! Når du har landet på den "3.", så stopp, vent, ta deg tid, og tenk ut hvor du skal videre før du går dit. Det viktigste er ikke å komme kjapt til neste. Det viktigste er at du tydelig markerer aksentene, samtidig som at (i dette eksempelet) 16-delene skal gå hyppig og fort, men tydelig, ikke slapt og sakte, da får du ingenting ut av det.. (Se eksempel etter 3. - 3 i tab'en)

Her er tab'en:

http://www.stonehead.net/tabs/rytmisert.ptb

Håper jeg har bidratt med noe, og at teksten jeg skrev over er forståelig. :P

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant. Velkjent triks blant blåsere!

Triks er også å spille deler av løpet legato, som f.eks to og to toner. For så å gradvis ta hele stakkato om det er det man vil.

Man kan også spille et løpt med swing-åttendeler. Mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.