Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunlop Dime distortion og Cry baby from hell..


Mastema

Anbefalte innlegg

Jeg er litt skeptisk til slike bokser. Man hører en artist, tenker "hm, det var jo gudd lyd", så tester man signaturbokser, amper og gitarer men det høres ikke likt ut i det hele tatt. Kan godt hende de der er feite bokser, men hvis drømmen er å høres ut som Dime så ville jeg ikke forventet allverden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til slike bokser. Man hører en artist' date=' tenker "hm, det var jo gudd lyd", så tester man signaturbokser, amper og gitarer men det høres ikke likt ut i det hele tatt. Kan godt hende de der er feite bokser, men hvis drømmen er å høres ut som Dime så ville jeg ikke forventet allverden[/quote']

takk for svar!

Ja det er desverre ofte sann.. men har allerede en Randall half-stack og en Washburn dime så jeg mangler bare effektene igjen egentlig :D

men hadde aldri komt til å kjøpt de uten å ha prøvd effektene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aMo: njaaa... litt drøy den der. Gi Dave en squier strat med slik en tilhørende forsterker (champ 15?), og se om han høres noe ut som på albumene :P

Hvis han kan få enhver gitar til å høres gudd ut, hvorfor spiller han da ikke på en møkk gitar og rævforsterker? ... selvsagt fordi det ikke ville vært like bra hverken å spille på eller lydmessig ;)

Men jo, spiller man som ei pyse får man ikke den ultimate metall lyd uansett utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har allerede en Randall half-stack og en Washburn dime så jeg mangler bare effektene igjen egentlig :D

Nå er det jo strengt tatt fingerene dine det kommer an på.

du skal ikke se bort ifra at jeg klarer det meste av pantera.. for det gjør jeg faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men hvis mark knopfler og og dime bytter utstyr, hører du fortsatt hvem som er hvem. ikke bare på hva de spille, men også

på "feel".

Dessuten er jo en dyr gitar, eller en gitar som du personlig liker,

og en forsterker som du digger 40x bedre enn en crapocaster og peavey rage 158. men jeg tviler ikke på at gutta hadde hørtes bra ut, med oppmikka rage 158..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke se bort ifra at jeg klarer det meste av pantera.. for det gjør jeg faktisk..

Nei' date=' det er ikke det jeg sier. Men...

Jeg klarer å spille Purple Haze, betyr det at jeg klarer å høres ut som Hendrix?[/quote']

Selfølgelig greier man ikke å høres ut som Hendrix samme hvor masse utstyr man har.. Jeg ville bare høre hva folk synst om signatur-effektene til dime, om de er verdt pengene å om noen har prøvd de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.