Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny forsterker!


Anbefalte innlegg

Hallo! :) Jaa.. Jeg skal ha meg en ny forsterker. Fra før så har jeg en marshall mg15. Og jeg har ikke klartå funnet ut hvordan det er jeg skal ha.

Det skal være en rørforsterker. T-rex'en og boss'en funker veldig bra til overdrive/distortion, så forsterkeren trenger ikke ha noen egen overdrive kanal. Det er viktig at den har en bra clean, og at den takler pedaler godt.

Forsterkeren skal brukes til rock, blues, country og metal ala ozzy osbourne.

Budsjettet ligger på ca 13 000,- men kan strekke seg til 15 000,-

Takker for svar på forhånd! :D

Endret av DidrikMH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier god clean, så tenker jeg vel Fender. Kommer litt an på budsjett, men ditt virker jo romslig nok. ;)

Ellers er det noen overdrive/distortion-pedaler som fungerer aller best sammen med røroverdrive i forsterkeren, synes jeg. Derfor tror jeg du vil sette pris på god overdrive i forsterkeren.

Kommer du fra en Marshall MG15, så tror jeg du kan få ny forsterker du er meget fornøyd med til rundt 6000-8000 også.

Hva med Fender Hotrod Deluxe eller en Vox AC30? Verdt et forsøk, synes jeg.

Når det gjelder Ozzy-vreng er jeg clueless, spesielt siden jeg ikke forbinder noen spesiell vreng med ham.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til rock, blues og metal fungerer marshall jcm800 godt. til country er det vel fender som gjelder, men fender er igjen ikke akkurat "...metal ala ozzy osbourne".

å lete etter en amp som gjør alt vil fort gjøre at du ender opp med en som gjør ingenting godt. kan lønne seg å bestemme seg for en primærsjanger man vil ha amp til, og så heller kompromisse når man spille andre.

uansett, det meste er bedre enn marshall mg15, så oppgradert får du gjort uansett.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger Laboga på i pris?

Vel, siden du spør ;)

Her er prisene på de modellene som er nevnt i denne tråden:

Caiman topp: 6.495,-

Alligator topp: 9.495,- til 10.995,- (4 forskjellige modeller)

Caiman kombo (1x12): 6.995,-

Alligator kombo (1x12): 11.995.- til 13.995,- (4 forskjellige modeller)

Alligator kombo (2x12): 13.995.- til 15.995,- (4 forskjellige modeller)

Legger ved hele prislisten om noen er interesert: Laboga.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Ser nok helst en combo, men topp med kabinett fungerer det også, men vil nok da helst bruke kabinett med 2 høytallere, 4 blir nok litt mye å drasse på. Jeg har SETT på marshall 1974x eller bluesbreakeren, og har PRØVD fender twin reverb og vox ac15 (ikke prøvd 30). Ihvertfall veldig god clean på de sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til shappa for å prøve litt idag, men da jeg putta gitar'en inn i en Fender 59'Bassman, var det ikke noe å lure på :) Hadde ikke tenkt på akkurat den, men jeg fant ut at det var den jeg skulle ha! :D Tusen takk for anbefalinger og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.