Web Analytics
Jump to content

Skal kjøpe forsterker

Recommended Posts

Hei ! Jeg har spilt på en nybegynner forsterker nå ganske så lenge og tenkte jeg måtte kjøpe en ny en nå. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe, men jeg er ikke interesert i rørforsterker. Jeg ser etter en med mange effekter og har helst lyst på en forsterker med topp og kabinett. Spiller for det meste metal. Har sett litt på line 6 serien og lurer på om noen har erfaring med den ??

Håper på raskt svar ! :)

Ja, Line 6 ampene er vel ikke direkte kjent for å funke greit i alt for mange år, men.... Ellers kan man jo si at det låter greit nok. Problemet, stort sett, men amper med masse innebygde effekter og modelleringer av andre amper, er at de stort sett faller gjennom når du tar de med ut av huset og skal blåse på litt sammen med et band f.eks.

Når det gjelder den type amper, mener jeg å huske at mange her på forumet skryter av Vox sin Valvetronix-serie, eller tar jeg feil nå? De kimer vel inn etter hvert, tipper jeg.

jeg syns Vox VT-serien er gode amper ja.

Har spilt på en del Line6 ala Flexitone 2x12 combo, og den låt brutalt bra til rock/metal. Men lyden druknet og ble totalt kald og steril når man skrudde opp volumet i bandsammenheng.

Siden du vil ha topp+kabinett, så antar jeg at du vil spille med band? Hvis ikke, så er det nesten sløsing med peng.

Kjøp en cube 80XL. Det er ikke topp og kabinett, men det trenger man jo strengt tatt ikke heller.

Denne låter veldig bra, fungerer til alle sjangere, har de effektene man trenger, og den koster nesten ingenting.

Skulle jeg kjøpt meg en modeleringsforsterker hadde jeg kjøpt den.

Du vil ikke ha rørforsterker, du vil ha masse effekter og du spiller metal.

For meg er god metal gitarlyd akkurat det motsatte. En god røramp uten effekter.

Jeg er sikkert sær, men det er no min mening.

Det er jeg også enig i. Men trådstarter vil ikke ha røramp...

Når man vil ha topp og kabinett, men ikke rørforsterker så er det noe som ikke helt stemmer mtp kunnskap.

Men det er nok blitt anbefalt en del allerede.. Men igjen, ville gått for en god 1x12 rørcombo fremfor 4x12 digital amp selv.. Uansett bruksområde.

• 1 month later...

Ok, takk for svar ! Skal lete etter flere nå! Erfortsatt åpen for flere svar ! :)

Heisann

Jeg har for en mnd siden kjøpt meg en Fender Mustang IV som låter helt fantastisk. Den koster det samme som Roland 80XL men har også USB interface for å koble opp mot pc og laste ned lydsettinger til andre eiere der ute :) Den har endel flere effekter enn ROland pluss at det følger med 4 bryters footswitch. Ikke verst når 4sound har kampanje på den nå til 2690,- Bare å søke på den på finn, så kommer den opp :)

Den har 2*12" celestionelementer og trøkker godt.

Jeg har tenkt å ha meg en Roland til øving når jeg skal ta med forsterkeren ut, siden fenderen kan bli litt stor og tung å dra på når man skal gå langt ;)

Raymond

Har spilt på en del Line6 ala Flexitone 2x12 combo, og den låt brutalt bra til rock/metal. Men lyden druknet og ble totalt kald og steril når man skrudde opp volumet i bandsammenheng.

Hmm. Det har jeg også (eller.. ikke en del, siden det bare blei en øvelse, men det var på ingen måte gitarlyden det sto på. Herlig vreng og den kutta godt gjennom.