Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjekk ut låta jeg mixa for en kompis! (Black/death metal)


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Hey!

Har brukt kvelden til å mixe en kompis av meg sitt nyeste påfunn - en småharry "blackened death metal"-låt med core-elementer, og tilbakemeldinger på mixen tas gjerne i mot :) Hvis noen har noe å si på spillingen/arrangeringen/komponeringen også, så skrik ut, så skal jeg videreformidle det til ham. Er foreløpig bare en instrumental.

Det som er brukt er: Mayones Regius, en eller annen bass fra 70-tallet, Axe-FX Ultra, et eller annet Steinberger lydkort, Logic 9 og Superior Drummer.

http://soundcloud.com/tarjeidenallmektige/obliteration-full-instrumental

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule riff og kul sang.

Men jeg føler ikke at gitarene åpner seg opp. Det er ett eller annet som kutter ut mye av toppen og bunnen, veldig komprimert på en måte. Vet ikke hva som gjør det da.. Men det låter bare litt sterilt.

Kan være det skal være sånn da.. men jeg syns gitarene må få litt mer liv i seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jesus fucking christ... Sorry for at jeg hjalp en kompis som hadde lyst til å spille inn en låt med å få den til å låte ok (i mine ører) siden han omtrent ikke har snøring i det hele tatt på hvordan man overhodet bruker et DAW. Har fått noen tips av Troll og sånt til hva som kunne vært gjort bedre, og det settes stor pris på. Kommentarer som at gitarlyden låter "dritt" hjelper dog svært lite.

RydEN sa han beklagde hvis han virket uvennlig eller frekk, det jeg mente er at jeg ikke tar det noe særlig personlig siden jeg ikke har snekra sammen gitarlyden - det er ikke min preset som sagt, ikke min spilling, ei heller min gitar. Skulle kanskje formulert meg på en annen måte.

Når det er sagt syns jeg ikke gitarlyden er så ille, jeg syns den er helt ålreit og duger til sitt formål. Jeg har hørt langt, langt verre, men det er jo en smakssak. Noen liker jo grøtete og fuzzy stonervreng best også.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det här är inte min type musik, men jag tycker inte att gitarlyden låter dritt och jag ser heller inte poängen med att komma med en sån kommentar hvis man inte samtidigt försöker komma med konstruktive tips på hur man kan förbättra mixen. Det finns liksom ingen ratt på mixerbordet (virtuell eller reallife) som heter "mer eller mindre drittlyd på gitaren".

Jag tycker att du har gjort en bra jobb, men jag skulle vilja ha litt mindre diskant på gitarrerna och kanske trummorna? Sen efterlyses mer bas (alltså instumentet, inte frekvenserna), det hörs att det är en gitarist som har mixat :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.