Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan spille dette!? Ække mulig...


The Euphor

Anbefalte innlegg

OK, veldig beskrivende tittel. Er nok lov å kuppe tråden om det er andre ting som undres på.

Er det noen som hører hvordan dette spilles? Det er godt mulig noen har tab/notasjon med gode beskrivelser. Uten det tilgjengelig har jeg store problemer med å se hvordan dette blir spilt.

02:36 overtoner som går høyt og lavt, særlig med tanke på at det høyst sannsynlig er spilt på en strat.

Kan en Ebow låte sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh... Jo, det er sant. :) Låta heter "Son becomes father", artist: Hellecasters. I dette tilfellet er det nok John Jorgensen som spiller gitar (de er tre stykk).

Edit: Nå ser jeg at han ikke gjør noe spesielt når han spiller den live - måtte sjekke om den fantes på YouTube - men det låter langt fra så bra som på plata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er en flagiolett på 3. streng, 5. bånd som bendes med vibarmen, denne går så over i feedback som "manipuleres" enda mer med vibarmen.

Enkelt nok teoretisk, men ser for meg at det er en skikkelig "bitch" å få til i praksis laugh.gif

Høres ikke ut som en E-Bow i mine ører.

EDIT:

På det liveopptaket høres det ut som det er en whammy pedal eller noe lignende involvert.

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sustain og en ståpossisjon ganske nærmt ampen? :P7

EDIT: Det høres ut som han er glad i slide også da.. Hør på sangen "Mad for Mothra"

Jeg tror noe av det som gjør det ekstremt vanskelig er at feedbacken slår inn på akkurat rett tidspunkt, noe som stort sett er vanskelig å kontrollere for soveromsgitarister. :) I tillegg til en stabil hånd på vibarma... Jeg nekter å bruke autotune på gitar! ;)

"Mad for Mothra" har trolig Will Ray og Jerry Donahue i tillegg til John. Vanskelig å høre hvem som spiller, men jeg tenker oftest slik: Slide = Will Ray, bends = Jerry Donahue, vreng = John Jorgenson. Dette stemmer selvfølgelig ikke, da de ofte spiller samtidig.

Uansett, knall musikk å ha i bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som att det "bare" er harmonics ja etter fulgt av feedback. Har av og til pleid å eksperimentere med den type bruk av harmonics og feedback. Men akkurat det der høres jækla vanskelig ut :P Han har nok stått lenge forran ampen og jobba med vinkel for å få den feedbacken der

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.