Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hjelp til pedalvalg..


Anbefalte innlegg

hei søker lyden til slash ifra introen til sweet child of mine å

denne som er zakk wylde søker da en pedal eller to som har dette noen tips? helst ikke for dyrt.. å åsen bruker man disse pedalene?

har forresten en ibanez rg 1451 prestige gitar å en line six spider to half stack cab med hd head vis det hjelper noe:)

takker på forhånd for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke så mye på Wylde, så trur ikke jeg kan hjelpe deg med noe der. Kan veilede deg med å si at Slash sin vrenglyd for det meste ligger i ampen (Tube overdrive). Du kan jo ta en titt på pedalbrettet han bruker.

Å få noe som er klin likt slash's amp distortion i èn pedal blir veldig vanskelig, men du kan jo komme inpå noe. Mitt forslag er å gå for en distortion pedal som kan justeres fra svak overdrive til ganske høy distortion. Eksempler:

MXR M-104

MXR M-115 [Noe lettere å justere lyden når man har et tone potmeter..]

Ellers synes jeg også Zakk wylde distortion pedalen er ganske tøff!

Noe du må huske på er at du selv bør prøve pedalene. Å se på youtube videoer om pedalen kan vill-lede deg noe veldig, siden pedalen kan være kjørt inn en amp som ikke høres ut som din i det heletatt, og karen som spiller kan ha instilt ampen sin til en lyd som du ikke liker. Så prøv å kom deg innom en gitarsjappe og sett deg ned med pedalene og en amp, og skru runt på begge, for du justere litt på forsterkeren i tilegg til pedalen for å få noen slash lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke så mye på Wylde, så trur ikke jeg kan hjelpe deg med noe der. Kan veilede deg med å si at Slash sin vrenglyd for det meste ligger i ampen (Tube overdrive). Du kan jo ta en titt på pedalbrettet han bruker.

Å få noe som er klin likt slash's amp distortion i èn pedal blir veldig vanskelig, men du kan jo komme inpå noe. Mitt forslag er å gå for en distortion pedal som kan justeres fra svak overdrive til ganske høy distortion. Eksempler:

MXR M-104

MXR M-115 [Noe lettere å justere lyden når man har et tone potmeter..]

Ellers synes jeg også Zakk wylde distortion pedalen er ganske tøff!

Noe du må huske på er at du selv bør prøve pedalene. Å se på youtube videoer om pedalen kan vill-lede deg noe veldig, siden pedalen kan være kjørt inn en amp som ikke høres ut som din i det heletatt, og karen som spiller kan ha instilt ampen sin til en lyd som du ikke liker. Så prøv å kom deg innom en gitarsjappe og sett deg ned med pedalene og en amp, og skru runt på begge, for du justere litt på forsterkeren i tilegg til pedalen for å få noen slash lyd.

ahaa såpass komplisert hehe kanke noen ting være enkelt:P men takk for tipsene i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Wylde og Slash har den typiske rørforsterkervrengen som man kan oppnå med en Marshall-aktig amp med en mild overdrive ala Boss SD-1.

Siden du bruker en digital Line6 forsterker, så ville jeg droppet å bruke for mye penger på dyre overdrives ala MXR, og heller satset billigere ala Boss SD-1, som ikke er så langt unna ZW-modellen. :)

For å være helt ærlig, så er det ikke sikkert an en overdrive vil funke så flott på en digital forsterker heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Wylde og Slash har den typiske rørforsterkervrengen som man kan oppnå med en Marshall-aktig amp med en mild overdrive ala Boss SD-1.

Siden du bruker en digital Line6 forsterker, så ville jeg droppet å bruke for mye penger på dyre overdrives ala MXR, og heller satset billigere ala Boss SD-1, som ikke er så langt unna ZW-modellen. :)

For å være helt ærlig, så er det ikke sikkert an en overdrive vil funke så flott på en digital forsterker heller. :)

ahaa kan jo være jeg som må læe meg å stille forsterkeren min å da hehe men takk for tipsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter min mening så er det gjerne slik at Slash-lyden får du vet en god passiv humbucker i hals, mens Wylde lyden er grei å oppnå med aktive EMG. Utrolig hvor nært det låter Wylde via en Epi LP med EMG81 og litt vreng :)

Men ja, google litt settings eller sitt deg ned og prøv å skru litt på forsterkeren selv. Greit å vite at man ikke trenger så mye vreng til å spille den type sjangre som folk tror! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.