Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MadAmp DIY-Rørforsterker 15-20W


Anbefalte innlegg

Nå er det en del måneder siden jeg bestilte meg et MadAmp kit A15MkII Deluxe og har nå endelig fått gjort noe på den.

Det er en tokanals amerikansk voicet amp med Fender Brownface og Mesa inspirerte kretser. Utgangseffekt på rundt 18W med to stk TAD 6V6 rør i sluttrinnet.

Gleder meg som en unge til å få gjort prosjektet ferdig og få testet ampen.. Har en JVM som ligger hos foreldrene med 212 kabinett, denne skal jeg ha med meg i hybelen med et annet 2x12 kabinett som bare er fylt med 1stk Celestion V30 .

Har kjøpt meg en Shure SM57 mikk, så jeg lover lydklipp og review når denne er ferdig, en gang ut på høsten ;)

Det er dette settet her:

http://www.musikding.de/product_info.php/info/p1205_Kit-Madamp-A15Mk2-deluxe.html

Det kan ta en stund før jeg får gjort ferdig kittet, men poster no her underveis. Nå er det for det meste kabling og målinger som gjennstår, men det er myye kabling.. Og her er det bare å bite i tunga og dobbeltsjekke alt, da det er en del komponenter og høye spenninger i kretsen. Ville vært dumt å feilsøke alt etter at man i utgangspunktet er ferdig. I tillegg var det "dyrt" ! Kom vell på rundt 2600kr ink frakt og moms tilsammen, og dette er det dyreste kittet med mye dilldall..

Specs;

The A15Mk2 is a two-channel 15W guitar tube amp with "american" sound, providing the following features:

Two channels with independent volume and tone controls

2x 6V6 power tubes (15W at 8 or 16 Ohm)

Switchable Power Amp Filter (Smooth)

Channel 1: american Brownface Sound

Switchable Bass Boost (Fat)

Channel 2: american High Gain Sound

Switchable additional Tube Stage for modern Ultra High Gain Sound

Buffered tube-driven F/X Loop

New in version 2:

better tonestack in Clean-channel

improved High-Gain channel

new, bigger output transformer, now in black

speaker jacks for 4, 8 and 16 Ohm

better, matched power tubes (TAD 6V6GTB-STR)

variable power amp filter

enhanced and improved documentation (now 32 pages)

Her er preampen:

IMAG0312.jpg

IMAG0315.jpg

Preampen montert inn i chasisen, som kom ferdigdrilla med merking og alt man trenger!

Til venstre ser du powerampen.

IMAG0328.jpg

IMAG0397.jpg

Litt av chasisen fra baksiden:

IMAG0329.jpg

Har også fått begynt litt på transformatorene;

Det som er verdt å merke seg, er at hvis du sammenligner vekta på 1stk transformator vs chasisten fylt med elektronikk, så er de ca like tunge.

Og med to stk transformatorer montert på topp, veier denne ca like mye som en standard 50w amp.

MAO; Bare transformatorene utgjør ca 2/3 av vekta på toppen!

IMAG0396.jpg

Fått målt litt spenningsverdier på forsyningstransformatoren, og alt virker bra så langt :)

Bilder opplastet via http://media.gitarnorge.no

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg passe på å minne om vår egen utmerkede gratistjeneste, nemlig media.gitarnorge.no. I bytte mot at du trimmer deg selv litt i gangetabellen, kan du laste ned bilder som blir automagisk skalert ned til fornuftig "forumstørrelse".

Kode du kan lime rett inn i posten blir generert, også aldeles gratis. Bruk tjenesten til bilder på dette forumet, og ikke andre fora.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.