Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God fuzz lyd


FiSkeN-FliPP

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Fuzz er vel det gitaristen i et kjent band jeg ikke husker nå fikk da han ripa opp elementet på ampen sin. han likte lyden, og plutselig hadde vi fuzz. men jeg tror uttrykket har glidd litt over til å bli mer Crunch/OD aktige toner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havner på kr. 1600,-

EDIT: www.moollon.com for flere pedaler og info

Helt sinnsykt rå lyd i disse pedalene. Fete de Zvex pedalene også :) God Fuzz koster litt, men det er verdt det.

img_fuzz14002.gif

"The original Dallas Arbiter Fuzz Face sound - the origin of all distortion pedals and the legend through decades to the present - born again in a new body. Named after the atomic number of silicon, Fuzz Fourteen realizes the cool and open sound of the late 60's silicon transistorized fuzz pedals.

The original BC108C transistors, capacitors with the same spec, carbon composition resistors, and the original spec wires are all hand selected and matched to complete the top fuzz sound and minimize variations.

True-bypass with LED in a compact size case brings ease of use and esthetic look."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuzz er vel det gitaristen i et kjent band jeg ikke husker nå fikk da han ripa opp elementet på ampen sin. han likte lyden, og plutselig hadde vi fuzz. men jeg tror uttrykket har glidd litt over til å bli mer Crunch/OD aktige toner...

hvis jeg ikke husker feil så var "the sonics" de første som brukte fuzz, og de fikk dette ved å sparke hull i elementene i høytalerkabinettene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nei er du gal! Men det var visstnok sånn det begynte! Jeg hadde et marshall 1936 2x12" cab som jeg sprente det ene elementet på en gang og det gikk ei stund før jeg fikk tak i et nytt et og det låt egentlig veldig stygt! Kanskje en lyd som man kan bruke en sjelden gang, og derfor praktisk å ha en mer raffinert utgave på boks istedenfor å poke hull i ampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.