Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Serienummer på Gibson


RocknRoller

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte for en måneds tid siden en Gibson ES-335 88 Showcace Edition. Sweet gitar og er sykt fornøyd ! :D

MEN, når jeg satt å tittet litt over gitaren for noen dager siden oppdaget jeg noe "skummelt", serienummeret på headstocken og merket inne i kassa er forskjellige!

Ikke totalt forskjellige men enda forskjellige, så spørsmålet er om det er slurv på fabrikken.

Gibson Serial Numbers:

The pattern is as follows:

YDDDYRRR

YY is the production year

DDD is the day of the year

RRR is the factory ranking/plant designation number.

På headstocken står det: 80988572, hvilket tilsier at det er det er en 88 model hvilket det er.

I kassa og på COA beviset står det: 80986572, og tilsier jo at det skulle vært en 86 model, noe som er umulig siden det er en 88 showcasemodell.Det er ingen tvil om at det faktisk står 8 der på headstocken, og kan ikke være et 6-tall.

Skal jeg slå meg til ro med at dette bare må være kluss fra fabrikken? Gitaren virker absolutt å være en ekte Gibson, og ingen tegn til å være en kopi, men man vet aldri i disse svindeltider :(

post-9703-0-31861200-1311518146_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why Buy a Gibson Guitar?

Along side the quality and attention to detail Gibson has always been at the forefront of innovation, the "humbucker" pickup being amongst their best known.

Article Source: http://EzineArticles.com/2686932

Håndbygd - et kvalitetstegn? Helheten består ikke av annet enn detaljer. :)

Ja, nå skal ikke jeg kjøpe meg Gibson vaffal! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler at du beriker denne tråden med relevant info, Euforen? At en person har skrevet feil serienummer betyr overhodet ikke at gitaren er dårlig bygd.

Absolutt ikke berikende. Jeg synes det er dårlig å ikke få riktig serienummer på rett sted. Tross alt en grunn til at disse numrene finnes. Det er på linje med Ibanez som klarte å få til dette på en av sine eksklusive modeller:

jem10_plaques.jpg

Kall det slurv eller hva du vil, men det vitner ikke om ekstremt mye omtanke for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke berikende. Jeg synes det er dårlig å ikke få riktig serienummer på rett sted. Tross alt en grunn til at disse numrene finnes. Det er på linje med Ibanez som klarte å få til dette på en av sine eksklusive modeller:

Kall det slurv eller hva du vil, men det vitner ikke om ekstremt mye omtanke for jobben.

De er jo japanere da. Rart at det ikke står "10TH ANNIVELSALY..." :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.