Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JOYO, billige effekter


askret

Anbefalte innlegg

Var innom en musikkforhandler på mandag og der sto det en original Ibanez TS-808 til over 2000 kr. Jeg vil vel si at mitt musikding tubescreamer-klonekit fungerer strålende og har kostet meg LANGT under tusenlappen i deler. Poenget mitt er er man ikke alltid kan lese lydkvalitet ut fra pris, og spesielt for kloner av kjente pedaler kan man få mye godlyd for langt mindre penger.

Kunne godt tenkt meg å høre fra dere som har prøvd hvordan Digital Delayen til Joyo fungerer. Jeg tror ikke jeg klarer å gjøre DIY-kit noe rimeligere. Spesielt interessert i å høre om robusthet og støy, både fra pedalen selv og hva den evt. plukker opp utenfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å høre fra dere som har prøvd hvordan Digital Delayen til Joyo fungerer. Jeg tror ikke jeg klarer å gjøre DIY-kit noe rimeligere. Spesielt interessert i å høre om robusthet og støy, både fra pedalen selv og hva den evt. plukker opp utenfra...

Jaggu dumpa det ikke en Joyo delay ned i postkassen i dag! (+ 3 andre :rolleyes: ) Har ikke fått testet så veldig mye, men delayen og phaseren har fått litt spilletid. Delayen finner jeg støyfri når den er aktivert. Kanskje et svakt pop når den aktiveres, men midt i en sang i bandsammenheng kan jeg ikke tenke meg at det vil merkes. Potmetrene virker "faste og fine". Ellers så gjør den nå strengt tatt det en delay skal gjøre - repeats - og etter mitt vett låter pedalen analogt. (Iflg Godlyd.no så er det innebygget et filter som skal sørge for nettopp dette)

Phaseren har ikke volumdropp når den aktiveres. Den "overtar" heller ikke tonen din etter aktivering. Synes den låter veldig bra - "Love hurts" på boks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bl.a. Joyo-delay'en og jeg kan stille inn min Nova Repeater til å låte nesten 100% likt, men naturligvis ikke motsatt - Joyo sin delay gjør én ting, men den tingen gjør den til gjengeld bra.

Octave-pedalen er en fuzz med mulighet for oktavfuzz, og er ganske bright i tonen (ikke noe gemanium der i gården), men den har en velfungerende tonepot og kan antagelig justeres til å låte bra også med humbuckere. På den annen side: Humbuckere og fuzz er vel som bløtkake med majones...

Ultimate Drive hadde mer gain enn jeg har behov for, men den låter fint med gain stilt lavt, så jada - et godt kjøp det også.

AC Tone: Kan være litt støyete, men her må man bruke tid på justering. Jeg synes den låter veldig bra med Low og High stilt på klokka 2 og Mid stilt på klokka 10. Dette gir en lyd som kanskje ligger nærmere Night Train enn AC-30, men her er det bare å eksperimentere.

Min konklusjon når jeg sammenligner med dyrere pedaler (MI Audio GI Fuzz og Tube Zone) er at Joyo-pedalene ikke har helt de samme mulighetene for finjustering, men til gjengjeld er de jo billige. Dersom man har lyst til å prøve noe nytt uten å bruke for mange kroner, eventuelt er på jakt etter en effekttype man sjelden vil benytte, så er disse pedalene no-brainers. Skal man først sammenligne med andre pedaler kunne det kanskje vært like greit å sammenligne med DanElectro Cool Cat-serien, ettersom de ligger i omtrent samme prisleie (snakker da om fuzz/overdrive/distortion).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da skjønte du hva jeg mente! Har du råd, kjøp noe annet, er du på stramt budsjett duger disse helt ok!

Fant en Ebay-selger i HongKong som er villig å skrive lavere verdi på pakken. Joyo sin OCD Fulltone-klone kommer da på 250 kroner.

Not bad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får da være måte på gjerrighet eller?

--Gunnar

Medmindre kan kan rusle ned i butikken og kjøpe dem - nei?

Postens satser for frakt/oppkrav er i min mening hinsides - kjedelig at frakt legger til 1/3 av prisen på noe man kjøper i dette prissegmentet.

Men ellers er jeg enig - det er alltid best å støtte din lokale musikksjappe - ellers er den kanskje ikke der i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.