Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva burde jeg gjøre?


Crybaby

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En fyrstikkreparasjon blir aldri noe annet enn en "nødrep", og det er jo greit nok hvis man liker at festeskruen for reima løsner med jevne mellomrom.

Det kan eg tenke meg stemmer viss ein brukar straplocks av eit slag. Mine sit som støpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser jeg får mye motbør her, og det skal jeg tåle. Men for å være ærlig, er det fornuftig å anbefale noe slikt, sagt med andre ord, til noen som vil fikse gitaren sin?

"Stapp hullet fullt av løst treverk, gjerne noe som er innsatt med stoffer som gjør at det ikke tar til seg lim, og skru fast skruen i disse splintene. Ha på litt lim hvis du gidder. Blir så bra, så!"

Det er jo tydelig at flere har klart å lage kurante reparasjoner ved å bruke fyrstikker. Det betyr ikke at det er den beste løsningen. Jeg har ved flere anledninger opplevd at slike "skuddsikre" fyrstikkreparasjoner går i oppløsning når det passer som dårligst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spikka meg en liten "plugg" fra en trekubbe som skulle i peisen, den ble så limt nedi hullet på gitaren, og så brukte jeg et mindre borr (som er litt mindre enn skruen) for å lage et nytt hull. (nytt hull for å slippe muligens sprekk i treverket, siden treverket obviously vil utvide seg når skruen skrues i.)

Gjorde dette på Suhr`en min, den er god som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har lyst å sette på dette på flere av Les Paulene mine (Schaller Strap Locks)

post-4219-0-31576400-1313405819_thumb.jp

Forsøkte på en .. men skruene på schallern er mye tynnere en de som sitter i idag og den hadde så godt som ingenting å ta i.

Tykkere skruer har tykkere skruehode og passer da ikke.

Er usikker på om jeg bare skal dytte masse treverk inn der med litt trelim og satse på om det holder ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare gå til din lokale isenkram og si du trenger en sånn skrue med et sånt hode?

--Gunnar

Finnes slike enda ? Haha

Skal gjøre noen forsøk dog ... har tenkt å bytte på 4 av Les Paulene mine iallefall og vil helst ikke spikke så mye ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var en EVH så gjorde jeg som EVH.......... Låter forresten også mye bedre enn fyrstikker og tannpirkere som har en tendens til å lage en litt hard øvre mellomtone/diskant overgang..........

post-1540-0-93496600-1313410860_thumb.jp

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å sette på dette på flere av Les Paulene mine (Schaller Strap Locks)

post-4219-0-31576400-1313405819_thumb.jp

Forsøkte på en .. men skruene på schallern er mye tynnere en de som sitter i idag og den hadde så godt som ingenting å ta i.

Tykkere skruer har tykkere skruehode og passer da ikke.

Er usikker på om jeg bare skal dytte masse treverk inn der med litt trelim og satse på om det holder ....

Hvis du leser tråden, finner du flere løsninger på problemet, fra fyrstikkstapping til litt mer tidkrevende metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var en EVH så gjorde jeg som EVH.......... Låter forresten også mye bedre enn fyrstikker og tannpirkere som har en tendens til å lage en litt hard øvre mellomtone/diskant overgang..........

Misforstår jeg noe her, eller mener du faktisk at gitaren vil få en (betydelig) merkbar forskjell i lyden med å putte noen stikker eller tannpirkere i hullet til reimfestet? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.