Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBAD (EBS Classic Session 60)


sarge

Anbefalte innlegg

Noen ganger er det EN ting som gjør at man velger noe. For EBS Classic Session 60 var det rett og slett lyden. Den har ikke mange fancy features, men den har dybden og samtidig definisjonen som jeg synes er helt essensielt med en bassforsterker. Prøvde en Roland, riktignok uten å aktivere spesialeffekter, og den hadde ikke den samme følelsen av å gjengi bassgitaren, selv om det var mer enn nok bass. Den hadde mindre definisjon etter min mening (selv om man sikkert kan oppnå mye med EQ her også).

Jeg er ihvertfall fornøyd som bare det. ENDELIG kan jeg spille bass så det låter som bass (det gjør det IKKE gjennom gitarforsterker, og selv hodetelefoner via VOX amplug er puslete.) Bass skal jo både høres og føles, og denne oppfyller (såvidt) kravet til sistnevnte også. :)

Kraftmessig tipper jeg den duger greit til hjemmeøving, jamming i små lokaler og kanskje til og med for en og annen clubgig. Ikke for et metallband på full pupp, selvsagt, men tror den duger til blues og kanskje til og med litt klassisk rock i mindre lokaler. Uansett kan man vel alltid plugge bassen i PA for større ting.

EBSSession60_350.jpg

Lenke til EBS Classic Session 60 hos produsent

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, på tide eller..? :lol:

Gralla med ny amp.. Ny amp er alltid en stor glede, så nyt den :)

Hehe... Ja, absolutt på tide. Nå var jeg lei av å bestille Roland Cube 30 Bass-amper som aldri kom. Mange anbefalte jo Cube 30, men jeg måtte i bruktmarkedet for å få den under 2000, og nå var jeg lei av å jakte. Det hører med til historien at jeg leverte gitarampen til service også, og da måtte jeg ha NOE som gir lyd fra seg. ;) (det var ihvertfall grunnen, selv om de to ikke erstatter hverandre).

PS. Forresten HAR jeg forsøkt å kjøre Gitar->Line 6 Pocket Pod->EBS Classic Session 60, og det fungerer faktisk sånn passelig, selv om det blir døll lyd sammenlignet med en dedikert gitarforsterker. Kan ihvertfall brukes til øving mens jeg har gitarampen på service. Tror det lar seg gjøre siden denne har en tweeter også, i tillegg til basselementet.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmmpfh....

Nå har jeg altså hatt denne en ukes tid. Det var noen på et annet forum som bemerket at den også kunne fungere for å forsterke opp clean gitar (spesifikt akustisk, men jeg tolket det litt videre). Testet det, og det ble ganske klart at dette ikke er en gitaramp. Litt innelukket gitarlyd, selv om dype toner selvfølgelig er fyldige. Jeg skrudde opp diskanten litt og testet igjen. Litt bedre. Så testet jeg på høyere volum og akkorder. Fy og fy! Her skurrer det på de lyse tonene. Jeg har nå testet med bassen også, og også her skurrer det tydelig i diskanten på litt harde anslag på 1. streng (G) på de lyseste båndene (typisk lysere enn 12. bånd).

Presser jeg rett og slett 60-watteren for hardt, eller er dette en mulig feil med mitt eksemplar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skurr både i tweeteren og basselementet? Hvis det er kun i det ene elementet så er det vel gåent. Hvis det er i begge elementene, ligger feilen et annet sted. Hvor høyt snakker vi om når du sier "presser den"? Volumknappen på halv styrke? Eller på 11?

Hvis du spiller på halv styrke og det skurrer, så er det noe feil. Da ville jeg tatt den med tilbake og kjørt reklamasjon på den. Om det skurrer litt hvis du spiller på full styrke, så kan du kanskje ikke regne med noe annet med en amp til 2k..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.