Web Analytics
Jump to content

hodetelefoner

jg1993

Recommended Posts

Hei, vurderer å kjøpe meg nye hodetelefoner men har ikke peil på hva som er best for meg og hvilken prisklasse jeg bør velge :S

hører på all musikk egentlig alt fra klassisk til metall (mest metall)

pris klasse tenkte jeg meg noe mellom 1000 -2000. importerer gjerne hvis jeg får noe billigere

har vært på elkjøp og hifi men utvalget er ekstremt dårlig

hvilke erfaringer har dere?

Har god erfaring med AKG K141. Nå har jeg riktignok studioversjonen, de har saftige 600 Ohm, så du blåser ikke av deg øra. Har hatt de i over 10 år, og har ikke hatt noe problemer. De produseres sikkert ikke lenger. Men læll da!

Shure SRH440, Beyerdynamic DT770-32 eller Sennheiser HD25-II er vel kanskje de greiste valgene til portabel bruk.

Du vil aldri klare å drive en hodetelefon med impedans på 300-600 Ohm tilfredsstillende, uten en forsterker. Man får kanskje lyd, men mangler en hel del av det som bor i hodetelefonene på den måten.

anbefaler bose quietcomfort 3. Ja, de er dyrere enn du sa (ligger vel 3300,- elns), men disse er fantastiske. De har aktiv støyredusering så de er bare elsk på f.eks. fly, bil, busser eller andre bråkete sted.

Jeg hadde tenkt meg noe for 1000 kr når jeg kjøpte det, men klarte ikke la være :) angrer ikke

anbefaler bose quietcomfort 3. Ja, de er dyrere enn du sa (ligger vel 3300,- elns), men disse er fantastiske. De har aktiv støyredusering så de er bare elsk på f.eks. fly, bil, busser eller andre bråkete sted.

Jeg hadde tenkt meg noe for 1000 kr når jeg kjøpte det, men klarte ikke la være :) angrer ikke

En kompis har dem og har vært til STERK vurdering men koster jo så jævlig mye :(

Jeg har Sennheiser HD380 pro, veldig bra headset etter min mening. Bruker de til monitoring, miksing og musikklytting fra mp3-spiller, og de takler alle oppgavene bra.

Sennheiserne har dog en ganske "stor" lyd, så hvis du vil ha et litt tettere lydbilde tror jeg Beyer DT770 eller Sennheiser HD-25-2 er et bedre valg... Har ikke prøvd ATH-M50, men har hørt de er ganske gode.