Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

22 k til combo-forsterkere og effekter


Anbefalte innlegg

Sparer inn for å kjøpe inn et innspillingrigg. Dette er ikke for live-bruk og skal spilles inn uten andre instrumenter i rommet; trenger god lyd men ikke høy lyd.

Tenker å bruke ca 22 000 på utstret, dette trenger jeg:

-2-3 gitaramper Gjerne rør.

-Wah

-Tremolo

-Klang

-Ekko/delay

-Oktavpedal

-Distortion/Overdrive (gjerne 2 for varriasjonen, rør er bra!)

Help me out fellow axe-men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er god lyd er veldig rellativt. Noen liker mengder med bass, enkelte liker myk mellomtone osv. Det kan være en god ledetråd om du nevner hvilken musikk du spiller, og kanskje noen band/gitarister lyden din er inspirert av. Det samme gjelder også effektene.

Hvor mange elementer ønsker du at forsterkeren skal ha? Kun ett? eller kanskje to? Hva blir for stort? hva blir for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite erfaring med combo amper selv, men synes noen godt kunne komme med noen forslag til en FORSTERKER, istedenfor 3 identiske inlegg som sier at Axe fx er et godt valg. At det hadde vert et godt valg er jeg enig i, men nå spørr han jo etter en COMBO AMP.

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kommer vel an på hva man er ute etter. Gamle Marshallforsterkere som JCM800 og DSL er vel ofte billigere å kjøpe combo enn å kjøpe topp om man handler brukt, men i de fleste andre tilfeller er det kanskje ikke tilfellet. Kan godt hende jeg har misforstått helt også.

Vet det sies mye bra om Blackstar om dagen, så det kan jo være et merke verdt å sjekke ut :)

Det er jo også greit å få klarhet i Mortens spørsmål også før man foreslår i hytt og muskedunder slik vi pleier gjøre her på GN. Det eneste anbefalingen man kan gi som dekker absolutt alt av sjangere er vel strengt tatt Axe-FX, som også slår meg som det åpenbare valget i denne settingen.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for alle svar!

Sjangermessig går det vel mest i rock og det meste i nærheten. Ikke metal vipper heller mot butique clean og gritty rør-lyd...

Har ikke prøvd axeFX selv, men hører den blir noe 2dimensjonell i inspillingssituasjoner... Evt ved innkjøp av en axeFX, hvilken monitor passer bra? DI på gitaren er no-no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut låta Woman av bandet Molotow på Spotify. Denne er spilt inn med Axe-FX rett i bordet såvidt jeg husker. Det er mulig vi har ulikepreferanser, men jeg kan personlig ikke utsette noen verdens ting på gitarlyden på den låta.

Bare for å gi et eksempel på hvordan det kan låte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette høres ut som en artig oppgave for deg ;) . Når du har 22K kan du stort sett velge og vrake i gode amper.

Jeg ville sett på en 65 Amps Lil' Elvis eller en 65 Amps Tupelo + en Fender amp av noe slag (Deluxe Reverb/Princeton Reverb er gode greier).

Da har du amper med tremolo og klang ;) . Dette er amper som dekker mye grunn. Om du ikke skal ha mer en hardrock-vreng, skjønner jeg ikke hvorfor du skulle trenge noe som gir mer.

Du finner 65 Amps hos vintagegitar.no. En Fender amp finner du brukt på finn.no ;) . Er du heldig ligger det kanskje en brukt 65 Amps på finn.no også, kanskje også på vintagegitar sine forumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.