Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sitter fast !


Flaffy

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg kjøpte meg gitar i begynnelsen av sommerferien. I de 2-3 første månedene spillte jeg nesten hver dag. Etter det har det blitt ganske lite spilling. Nå har jeg bestemt meg for og begynne igjenn, men følger jeg sitter fast på en måte.

Jeg har aldri lært meg noe serlig gitar, bare av meg selv!

Det jeg føler er problemene er at jeg ikke finner noe til og spille. Enten bilr det for lett eller vanskelig ( Som oftest for vanskelig ).

Hastigheten er også ganske lav. Når jeg har liten hastighet blir det lite "flyt" i sangen.

Så har dere noen tips om hva jeg kan spille, og hvordan få opp hastigheten ?

Takk på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen til galehuset! :wink:

Det du kan gjøre er å tråle nettet etter gode "Lessons" sider.. det er det drøssevis av! Metronom hjelper godt på speed og utholdenhet, intervallforskjeller osv. Lær deg forskjellige sanger av forskjellige vanskelighetsgrader.. Helst sanger du vil lære og liker å spille!

Bare vent så kommer nok flere med masse ideer til deg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett ikke uvanlig det problemet du har nei! Du øvde for mye i begynnelsen og ble rett og slett lei.. Det du trenger nå er rett og slett inspirasjon! Og det får du på slike lessons-sider som master nevnte, eller fra en gitarlærer! Du finner faktsik inspirasjon i det meste! Det er opp til deg å få inspirasjon! Se på div gitarvideoer! Da jeg så DreamTheater DVD'n fikk jeg skikkelig mye inspirasjon til å spille trommer igjen! hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Dream Theater - Live At Budokan og høre Petrucci spille... Det er inspirasjon på høyesta hold... Hve gang jeg hører på den må jeg bare gripe tak i gitaren å spille.. Han spiller som en gud..

Tror du kan ha blitt litt lei ja!! Finn tabs som du synes er kule.. Går de for forte kan du sakte ned litt og bygge deg oppover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg lærte mye av å spille Guns N Roses og Nirvana sanger. Men det beste er om du har en kompis eller en bekjent som kan litt mer enn deg selv, da lærer man utrolig mye fortere.

Og det er ikke veldig mye som skal til før du kan nok til at du ikke klarer å legge gitaren fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med ting som er oppnåelige. Gitarister som forsøker å løpe før de kan gå, har en tendens til å slite med å låte overbevisende. Lær å spille komp bra før du stresser med soloer. Om ikke 80-tallet kommer tilbake igjen (Sjekk min sig for hva jeg synes om temaet :mrgreen: ) er rytmegitar 85% av gitarspilling i band. Bandspilling er forresten veldig flott for å utvikle seg som musiker, dog ikke før man kan krype ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.