Web Analytics
Jump to content

Montere pickup/mikrofon i gitar.

Ibanez Prestige

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har en Ibanez AW85RLG som jeg kunne tenkt meg å montere pickup-system i. Det vil nok bare bli brukt til live bruk sammen med en DI-boks. :)

Hvilke systemer anbefaler dere? Og hva koster det å ev. få noe slikt montert. Er det for risky å montere det selv?

I en stålstrenger er det ofte mer tricky å montere enn i nylonstrengere (paradoksalt nok fordi det allerede er et hull der du tar ut Jack-outputen.) Jeg ville montert L.R. Baggs ibeam-system. Låter knall, koster under 2000, krever lite borring, stolen må ikke tilpasses (som på Element-systemet) og høy byggekvalitet.

Ikke spesielt vanskelig montering, men du kan nok også få gratis montering i butikken der du kjøper det (hvis du ikke ønsker sløydprosjektet, da).

Alt er rett frem og festes med selvklebende komponenter bortsett fra borringen. Du trenger et 12mm trebor, men siden det allerede er hull vil ikke borret treffe rett og ha noe spor å styre etter, så du bor forborre med et konisk bor opp til 12mm før du går løs med vanlig bor. Håndholdt drill er ikke ideelt, men fungerer hvis du er forsiktig. Pass på at ikke lakken fliser.

Hmm, dette høres jo ut som noe jeg fint kan gjøre selv egentlig. Ser for meg at det ikke er noen butikker her i Bergen som selger dette systemet og da blir vel fort monteringen også dyr. :) Takk for tipset, jeg skal litt mer på det, men så langt virker det veldig bra. :)